گزارش و تحلیل

درگیری اوکراین؛ زمانی که سیاستمداران جای ژنرال ها را اشغال کنند نزدیک است

© Photo / JuanedcЗдание Службы безопасности Украины
Здание Службы безопасности Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
اشتراک
منظره درگیری در اوکراین در حال تغییر است و غرب این را به خوبی می فهمد.
اسپوتنیک به نقل از "پولیتیکا" - پرتیراژترین روزنامه صربستان می نویسد: تسلیم بی قید و شرط اوکراین ضربه هولناکی برای غرب به ویژه برای ایالات متحده خواهد بود و غرب به دنبال راهی برای خروج است.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو: "اوکراین تنها در صورتی می تواند به صلح دست یابد که بخشی از خاک خود را به روسیه واگذار کند. تنها سوال این است که شما حاضرید برای این صلح چه بهایی بپردازید، چه سرزمینی را قربانی کنید، چه بخشی از استقلال، حاکمیت، آزادی یا دموکراسی را رها کنید."
وی همچنین افزود که ناتو آماده حمایت از رژیم ولادیمیر زلنسکی است، اما همچنین هر کاری را که از دستش ساخته برای جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه انجام خواهد داد.
هیو دی سانتیس، که در وزارت خارجه آمریکا در دوره رونالد ریگان سرپرست مسایل ناتو بود، گفت: "شکست نیروهای روسیه و بازگرداندن تمامیت ارضی اوکراین، از جمله بازگشت کریمه به اوکراین، مجازاتی شایسته برای روسیه خواهد بود. اما آیا همه اینها ارزش کشتارهای خونین، خطر استفاده از سلاح های هسته ای شیمیایی یا تاکتیکی، تضعیف بیشتر اقتصاد جهانی و قطب گرایی جدید اروپا را دارد؟ پیروزی نظامی ارتش ولادیمیر زلنسکی بعید است، ایالات متحده باید کی یف را متقاعد کند که به این جنگ پایان دهد. تنها راه حل واقع بینانه - مذاکره است."
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
فیگارو: علاقه به اوکراین در حال فروپاشی است
فعلاً اظهارات استولتنبرگ و دی سانتیس را کنار بگذاریم، اما توجه داشته باشیم که تصویر کلی درگیری در اوکراین بیشتر و بیشتر در حال تغییر است. در ابتدا، واشنگتن متحدان اروپایی را برای حمایت از زلنسکی تحت فشار قرار داد. اما محکومیت پرسر و صدای تجاوز روسیه، قطع روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مسکو، تحریم‌های شدید اقتصادی غیرمعمول - همه اینها مانند یک بومرنگ به غرب بازگشت.
در رسانه های جهانی، صدای کسانی که معتقدند زلنسکی همان کسی نیست که روسیه بتواند با او چنان توافقی را منعقد کند که به تسلیم بی قید و شرط اوکراین خلاصه نمی شود، بلندتر می شود. چنین نتیجه ای ضربه هولناکی برای غرب خواهد بود. و این واقعیت که جمهوری شوروی سابق تنها یک "میدان نبرد" در درگیری بین دو قدرت جهانی است، آخرین اظهارات برخی از تحلیلگران واشنگتنی را نیز تایید می کند. به نظر آنها، هدف ایالات متحده "رهایی اوکراین از دست اشغالگران" نیست، بلکه این است که این درگیری تا حد امکان برای روسیه گران تمام شود.
غرب در حال حاضر با عجله به دنبال راهی مناسب برای پایان دادن به درام اوکراینی است. برخی محافل سیاسی در لندن ایجاد یک اتحاد نظامی جدید را پیشنهاد می کنند که علاوه بر بریتانیای کبیر شامل لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، اوکراین و احتمالاً ترکیه می شود و همه اینها به برکت آمریکاست. این یک اتحاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی خواهد بود، یک آلترناتیو برای اتحادیه اروپا، که اخیرا بریتانیای کبیر به میل خود آن را ترک کرد. جالب است که آلمان و فرانسه در این لیست قرار ندارند. این امر به وضوح نشان دهنده تمایل لندن و واشنگتن برای بازیابی مواضع از دست رفته خود در قاره کهن می باشد.
تغییر موضع آمریکا از ترس روسیه در تامین سلاح های پیشرفته به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
تغییر موضع آمریکا از ترس روسیه در تامین سلاح های پیشرفته به اوکراین
به موازات آن، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، ایجاد جامعه ای متشکل از کشورهایی را پیشنهاد می کند که دارای ارزش های دموکراتیک هستند و اعضای آن می توانند کشورهایی از جمله صربستان باشند که فقط درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را دارند. این اتحادیه به عنوان جایگزینی برای اتحادیه اروپا یا جایگزینی برای شورای اروپا یا سازمان امنیت و همکاری اروپا تصور نمی شود. پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه قرار است در 23 تا 24 ژوئیه در نشستی در بروکسل مورد بحث قرار گیرد.
به نظر می رسد زمان جایگزین شدن ژنرال ها با سیاستمداران نزدیک می شود. هنوز مشخص نیست که چه کسی به نمایندگی از اوکراین در مقابل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد نشست. به گفته برخی از تحلیلگران، راه نجات ممکن است به رسمیت شناختن استقلال دونباس (با انجام یک همه پرسی اولیه برای مردم محلی) باشد. در این صورت یکی از نمایندگان این تشکیلات جدید می تواند با زلنسکی ملاقات کند. این امر به پوتین امکان می دهد تا کمی فاصله بگیرد و یک بار دیگر ثابت کند که این یک جنگ علیه اوکراین نیست، بلکه یک "عملیات ویژه" است.
بایدن: جنگ اوکراین به رقابت بین روسیه و اروپا بدل می‌ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
بایدن: جنگ اوکراین به "رقابت" بین روسیه و اروپا بدل می‌ شود
وقتی همه چیز پایان یافت، نتایج همانگونه خواهد بود که صد روز پیش بسیاری از آنها پیش بینی کرده بودند. روسیه به حساب دونباس و شاید با پیوستن کل سواحل دریای سیاه اوکراین گسترش خواهد یافت. بی اعتمادی در بین کشورهای اروپایی تشدید خواهد شد، همانطور که بی اعتمادی نسبت به برادران از سواحل غربی اقیانوس اطلس تشدید خواهد شد. نهادهای موازی ظاهر خواهند شد. بوروکراسی رشد خواهد کرد. مشکلات پناهندگان اوکراینی ادامه خواهد داشت. سطح زندگی کاهش خواهد یافت...
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала