سفر بدون ویزا به قزاقستان برای ایرانیان مهیا می شود

© Sputnik / Sergei Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر سفر بدون ویزا به قزاقستان برای ایرانیان مهیا شد
سفر بدون ویزا به قزاقستان برای ایرانیان مهیا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2022
اشتراک
قزاقستان برای اتباع ایران ورود بدون ویزا به مدت 14 روز در نظر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در تهران گفت: قزاقستان برای سفرهای 14 روزه برای اتباع ایرانی رژیم بدون روادید ایجاد می‌کند.
وی افزود: ما در حال ایجاد یک وضعیت بدون روادید برای شهروندان ایرانی برای مدت 14 روز هستیم. این اقدام با هدف گسترش بیشتر همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله تماس بین نمایندگان جامعه تجاری و جذب تعداد زیادی گردشگر است. تجار ایرانی از این مزیت نهایت استفاده را خواهند برد.
توکایف در این دیدار ایران را نزدیک ترین همسایه قزاقستان در منطقه خزر و شریک قابل اعتماد خواند. وی همچنین به تاریخ مهمی یعنی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور اشاره کرد و تاکید کرد که در این مدت روابط تقویت شده و دوستی بین دو کشور تقویت شده است.
قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2022
استقبال رئیسی از رئیس جمهور قزاقستان در کاخ سعد آباد
رئیس جمهور قزاقستان گفت: تماس های همه جانبه ما هر روز به صورت پویا در حال گسترش است. این نتیجه یک گفتگوی سیاسی مبتنی بر اعتماد متقابل است. شوراهای بین دولتی، پارلمانی و تجاری در حال فعالیت هستند. با وجود موانع موجود، همکاری های تجاری و اقتصادی به طور قابل توجهی در حال گسترش است. وی خاطرنشان کرد و ابراز اطمینان کرد که پتانسیل زیادی برای افزایش گردش مالی وجود دارد.
رئیسی نیز به نوبه خود از قبول دعوت توکایف برای سفر رسمی به ایران تشکر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала