افشای خواسته محرمانه اروپا از زلنسکی

© AP Photo / Natacha PisarenkoПремьер-министр Италии Марио Драги, президент Франции Эммануэль Макрон , канцлер Германии Олаф Шольц и Владимир Зеленский во время встречи в Киеве
Премьер-министр Италии Марио Драги, президент Франции Эммануэль Макрон , канцлер Германии Олаф Шольц и Владимир Зеленский во время встречи в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اشتراک
یک روزنامه آلمانی نوشت؛ شولتز، ماکرون و دراگی به طور غیر علنی از زلنسکی خواستند با روسیه مذاکره کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی "دی ولت" می نویسد؛ در جریان سفر رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا به اوکراین، احتمالاً از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته اند تا پای میز مذاکره با روسیه بنشیند.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، اولاف شولتز، امانوئل ماکرون و ماریو دراگی در حالی که در کی یف بودند، از اعطای وضعیت نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کردند. این روزنامه مدعی شد که در عوض، سران این کشورها به احتمال زیاد "پشت درهای بسته" زلنسکی را متقاعد کردند که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پای میز مذاکره بنشیند.
این روزنامه در ادامه می نویسد؛ خسارت اقتصادی متحمل شده به این کشورهای اروپایی به دلیل پیامدهای بحران موجود، بدتر و سخت تر می شود. همچنین یادآور می شود رشد اقتصادی کند شده است و تورم به سطح رکورد رسیده است.
علاوه بر این، این روزنامه نشان می دهد که رهبران اروپای غربی با برنامه های شخصی خود به کی یف آمده اند. بنابراین، ماکرون که در هفته‌ های اخیر به یک "پراگماتیست" تبدیل شده بود که با توجه به پیامدهای اقتصادی، بیشتر نگران پایان آن بود تا یکپارچگی اوکراین، میخواست موضع خود را روشن کند.
Монумент Независимости Украины на площади Независимости в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
ورود رهبران ایتالیا، فرانسه و آلمان به اوکراین
دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز با شرکت خود در این نشست، به دنبال نشان دادن جایگاه رم به عنوان یکی از بازیگران اصلی اتحادیه اروپا بود. اما مانند ماکرون، برای دراگی نیز مهم است که بحران در اسرع وقت پایان یابد. وضعیت در ایتالیا روز به روز ناخوشایند تر می شود: اگر بهره وری اقتصاد به دلیل درگیری بهبود نیابد، ثبات در این کشور در خطر خواهد بود.
نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه، پیشتر گفته بود که اقدامات مخرب ایالات متحده، انگلیس و سایر کشورهای ناتو برای پمپاژ سلاح کی یف و تشویق احساسات نازی‌ها منجر به پایان یافتن گفتگوهای روسیه و اوکراین شد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که تمام مسئولیت اختلال در گفتگوهای صلح بر عهده کی یف و "متولیان غربی" آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала