جستجوی راه های جدید همکاری بین شرکت های روسی و ایرانی

© Sputnik / Shiva Abshenasپرچم ایران و روسیه
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
به صفر رساندن عوارض واردات، راه های جدیدی برای همکاری بین شرکت های روسی و ایرانی می‌گشاید.
به گزارش اسپوتنیک، از VEB.RF) ورونیکا نیکیشینا، مدیرکل مرکز صادرات روسیه (بخشی از شرکت توسعه دولتی روسیه) در قالب همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اظهار داشت که به صفر رساندن عوارض گمرکی بین روسیه و ایران یکی از مهمترین وظایفی است که دو کشور در حال حاضر در بالاترین سطح در حال حل آن هستند، این امر به بارگیری زیرساخت های موجود و گشودن راه های جدیدی برای همکاری بین شرکت های دو کشور کمک می کند.
وی در ادامه افزود: " همکاری های دوجانبه سودمند بین روسیه و ایران سال هاست که ادامه دارد، اکنون ظاهر نشده است. ما نتایجی داریم که به دست آورده‌ایم و می‌توانیم به آن افتخار کنیم، اما شرایط فعلی تصمیم‌گیری برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی را ترغیب کرده است. ما از قصد تکمیل مذاکرات در مورد توافقنامه تجارت آزاد کامل بین روسیه و ایران تا پایان سال استقبال می کنیم.
سفیر ایران در روسیه: روسیه برای توسعه روابط کشوری، یک اولویت برای تهران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
سفیر ایران در روسیه: روسیه برای توسعه روابط کشوری، یک اولویت برای تهران است
حل موضوع عوارض وارداتی که تنها بخشی از توافق موقت فعلی همکاری های تجاری و اقتصادی را پوش می دهد، به بارگیری زیرساخت های موجود کمک می کند و راه های جدیدی را برای همکاری بین شرکت های دو کشور می‌گشاید".
شایان ذکر است که قرارداد موقت منطقه آزاد تجاری چند سالی است که بین روسیه و ایران اجرا می شود که اعتبار مدت آن در پایان سال 2022 به پایان می رسد. کار فعال بر روی تهیه یک توافق دائمی در حال انجام است. همانطور که الکساندر نوواک معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه در سفر خود به تهران در پایان ماه مه اعلام کرد، روسیه و ایران برای تسریع در آماده سازی توافقنامه منطقه آزاد تجاری به توافق رسیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала