افزایش خطر بیکاری همه‌گیر در انگلیس

© Fotolia / Modernmovieاولین تور اتوبوس برای سگ ها در لندن (‌فیلم)
اولین تور اتوبوس برای سگ ها در لندن (‌فیلم) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
اشتراک
بحران سوخت در بریتانیا باعث استعفای گسترده کارکنان می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "آبزرور" و با استناد به بیانیه اتحادیه موسوم به GMB که نماینده 600 هزار عضو است، افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت در بریتانیا باعث استعفای گسترده کارکنان می شود.
روز 10 ژوئن، قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب به ۱۸۲.۳۱ پنس رسید، به این معنی که هزینه پر کردن باک یک خودروی معمولی با بنزین برای اولین بار به ۱۰۰ پوند رسید. برخی از کارمندانی که برای شغل خود نیاز به رانندگی دارند، ۳۵۰ پوند در هفته و برخی دیگر برای رفتن به سر کار دوبرابر معمول برای سوخت هزینه می کنند.
یکی از کارکنان سازمان بهداشت انگلیس گفت که قیمت سوخت از یارانه بنزینی که سازمان به او پرداخت می‌کند بیشتر شده است؛ به گفته او کارکنان سازمان بهداشت برای سرکشی از بیماران از جیب خود هزینه می‌کنند.
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
زاخاروا: مکاتبات رئیس سابق سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا فاش شد
تیفانی از دیگر کارکنان سازمان بهداشت انگلیس گفت که سوخت، بیشترین میزان هزینه های او را در ماه تشکیل می دهد. او گفت که از ۲۵۰ پوند هزینه سوخت، سازمان بهداشت انگلیس فقط ۱۷۱ پوند آن را عودت می‌کند.
گزارش‌ها حاکیست که رانندگان تاکسی نیز در مواجهه با افزایش هزینه‌های سوخت مجبور به اشتغال در بخش‌های دیگری شده‌اند تا بتوانند از پس افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی برآیند. این درحالیست که نرخ تورم انگلیس در ماه آوریل به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹ درصد رسید و بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده تا قبل از پایان سال به ۱۰ درصد برسد.
انتظار می‌رود که سقف قیمت انرژی در ماه اکتبر ۴۲ درصد افزایش یابد و میانگین صورتحساب برق و گاز از ۱۹۷۱ پوند به بیش از ۲۸۰۱ پوند برسد. رکورد قیمت بنزین اکنون به این معناست که کارکنان سازمان بهداشت، رانندگان تاکسی و دیگرانی که برای شغل خود مجبور به رانندگی هستند، به معنای واقعی کلمه دچار مشکل هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала