پنتاگون مشارکت در پروژه های بیولوژیکی در اوکراین را تایید کرد

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
اشتراک
در بیانیه منتشره پنتاگون آمده است که طی 20 سال گذشته از 46 تأسیسات بیولوژیکی در اوکراین حمایت قانونی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون بیانیه‌ای را در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد که طی 20 سال گذشته از 46 تأسیسات بیولوژیکی در اوکراین حمایت قانونی کرده است.
در بیانیه منتشره پنتاگون آمده است: " ایالات متحده در دو دهه گذشته برای بهبود امنیت زیستی و حفاظت از اوکراین، اثربخشی نظارت بر انسان و حیوان، حمایت از 46 آزمایشگاه غیرنظامی اوکراینی، امکانات بهداشتی و مراکز تشخیص بیماری تلاش کرده است.
ایالات متحده همچنین در سطح بین المللی برای از بین بردن سایر تهدیدات بیولوژیکی در اتحاد جماهیر شوروی سابق کار کرده است. کارشناسان زیست شناسی، امنیت زیستی، بهداشت عمومی، و زمینه های مرتبط از سراسر دولت ایالات متحده به این کار جذب شده اند".
وزارت دفاع ایالات متحده ادعا می کند که همکاری شفاف بوده و منحصراً در چارچوب قوانین آمریکا، اوکراین و قوانین بین المللی انجام شده است. علاوه بر این، وزارت دفاع خاطرنشان کرد که سازمان بهداشت جهانی در بسیاری از پروژه ها مشارکت داشته است.
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
شکست جدی آمریکا در قبال روسیه
در این بیانیه تاکید شده است که کی‌یف هیچ سلاح هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی تولید نکرده است و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین هیچ تفاوتی با امکانات پزشکی و علمی مشابه در سراسر جهان ندارند.
گفتنی است، از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала