کمالوندی: دوربین‌های آژانس فعالیت‌های هسته‌ای ایران را از امروز ضبط نمی‌کنند

© Tasnim News Agencyبهروز کمالوندی
بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت که هیچ اطلاعاتی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از امروز ثبت‌ و ضبط نمی‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز چهارشنبه با اشاره به حذف دو دوربین از دوربین‌های نظارتی آژانس انرژی اتمی در ایران اظهار داشت: با توجه به همکاری گسترده ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی متاسفانه رفتار آژانس یک رفتار مناسب این همکاری نبوده و با تلاش کشورهای غربی به خصوص سه کشور اروپایی و غربی تحرکاتی را علیه کشور ما آغاز کردند.
کمالوندی تصریح کرد: بر این اساس، تصمیم گرفتیم برخی از همکاری‌ها که فراتر از پادمان بود و جزو تعهدات ما نبود و تنها بر مبنای حسن نیت این کارها را انجام می‌دادیم، مثل ضبط برخی از فعالیت‌ها توسط دوربین‌های آژانس، سنجش غنای برخط یا فلومتر، دستور داده شد که فعالیتشان متوقف شود.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
درخواست اسرائیل از سازمان انرژی اتمی برای توقف برنامه هسته ای ایران
وی ادامه داد: اطلاعات را به آن ها نمی ‌دادیم و از امروز هم این اطلاعات ضبط نمی شود. امروز در یکی از این سایت ها حضور داشتم و از نزدیک برای قطع فعالیت این دوربین ها نظارت کردم. مردم در جریان باشند این اقدام عملی انجام شد و اقدامات دیگر هم در نظر است. امیدواریم به خودشان بیایند و جواب همکاری‌های ایران را با همکاری دهند؛ نمی شود ایران همکاری داشته باشد اما از آن طرف رفتار نامناسبی از خودشان نشان دهند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین بیان داشت: ۸٠ درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که ما متعهد به پادمان هستیم و آن دوربین‌ها کماکان فعالیت خود را ادامه می دهند. دوربین‌هایی که قرار است فعالیت‌شان قطع شود مربوط به دوربین‌های فراپادمانی است که اطلاعاتی را ضبط می کردند که بعدا قابل استفاده برای آژانس بود. ما دیگر این اطلاعات را در اختیار آژانس نمی گذاریم. امیدواریم با این اقدامات، به خودشان آمده و روش و منش خود را تغییر دهند. با این رویکرد نمی توانند انتظار داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران در قبال عدم همکاری و سوءنیت شان همکاری گسترده داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала