چاووش اوغلو توضیح داد که چرا ترکیه با ورود فنلاند و سوئد به ناتو مخالف است

© AP Photo / Burhan Ozbiliciچاووش اوغلو توضیح داد که چرا ترکیه با ورود فنلاند و سوئد به ناتو مخالف است
چاووش اوغلو توضیح داد که چرا ترکیه با ورود فنلاند و سوئد به ناتو مخالف است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
چاووش اوغلو: ترکیه گسترش ناتو را به دلیل مواضع در قبال تروریسم وتو می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تنها دلیل وتوی ترکیه در مورد ورود فنلاند و سوئد به ناتو، موضع در قبال مشکل تروریسم است و هیچ دلیل دیگری وجود ندارد.
فنلاند و سوئد در پس زمینه رویدادهای اوکراین در 18 مه درخواست پیوستن به این اتحاد را به دبیرکل ناتو تحویل دادند. ترکیه شروع روند بررسی این درخواست ها را مسدود کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: آنکارا نمی‌تواند به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو "بله" بگوید، زیرا نمی‌تواند تضمین‌های آنها در مورد روابط با نمایندگان حزب کارگران کردستان که در ترکیه ممنوع شده است را باور کند.
چاووش اوغلو روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: "تنها دلیل موضع آنها در قبال تهدیدهای تروریستی است. هیچ دلیل دیگری وجود ندارد."
روسیه بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اظهار داشت که گسترش بیشتر ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، ناتو شخصیت تهاجمی دارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود سوئد و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند. در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بی طرفی نظامی فنلاند اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت آن وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала