گزارش و تحلیل

مسکو همیشه به خود وفادار است

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو همیشه به خود وفادار است
مسکو همیشه به خود وفادار است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
تمدن غرب رو به افول و دنیای جدید در حال ظهور است. جای روسیه کجاست؟
اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه می نویسد: جریانی بی وقفه از خبرها در باره بازگشت به زندگی مسالمت آمیز در سطح کیفی جدیدی از سرزمین های آزاد شده اوکراین بدست می آید. در ملیتوپل، از سال تحصیلی جدید، مدارس به آموزش به زبان روسی و تعمیم سیستم پنج امتیازی خواهند پرداخت. در روز روسیه، 12 ژوئن، ساکنان آن منطقه پاسپورت شهروندان فدراسیون روسیه را دریافت خواهند کرد. سرگئی شویگو از احیای کار راه آهن بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه خبر داد. سرزمین های آزاد شده به منطقه روبل و همچنین به ارتباطات تلفن موبایل و اینترنت روسی پیوستند. تدارک مقدمات همه پرسی در مورد ورود استان زاپوروژیه به ترکیب روسیه آغاز شده است.
همه اینها دلیلی برای افتخار از کشور روسیه است: روسیه به هر کجا که می آید، آغاز به کمکرسانی ، ساختن، بازسازی و توسعه در آنجا می کند.
با این حال، آنچه در حال رخ دادن است جنبه دیگری، نه چندان آشکار، اما نه کم اهمیت دارد. ما در دوره دشوار و بسیار خطرناک دگرگونی عمیق نظام جهانی زندگی می کنیم. در مقابل چشمان ما، سازمان‌هایی که برای تقریباً هشت دهه اساس تمدن بشری بوده‌ اند رو به زوال هستند. تعداد هر چه بیشتر از حوزه ها تحت پوشش یک بحران سیستمی قرار می گیرند. سالهاست که از این واقعیت صحبت می کنند که جهان تک قطبی منسوخ شده است و سیستم جهانی تنزل یافته است. ایالات متحده و کل غرب از نقش هژمونی خود سوء استفاده می کنند و بنابراین باید چیز جدیدی ساخته شود. و این، البته، بدون از بین بردن نظام قدیمی غیر ممکن است.
در سال های اخیر، اتهامات آمریکا و اروپا علیه روسیه مبنی بر اقدامات مخرب با هدف فروپاشی "نظم جهانی مبتنی بر مقررات" رایج شده است. اما مسکو هرگز منابع خود را صرف تخریب نکرده است. بیش از دو دهه پیش، مسکو استراتژی برپایی ساختارهای جدید را انتخاب کرد و ترجیح داد با سیستم مستقر شده جهانی در تضاد نباشد. برای سال‌ها، بریکس، سازمان همکاری شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی و دیگر سازمان‌هایی که توسط روسیه تاسیس شده است، مورد تمسخر قرار گرفته ‌اند. اما با شتاب گرفتن فروپاشی"نظم جهانی مبنی بر"مقررات"، این سازمان ها به یک نیروی واقعی کارگر تبدیل شدند.
و در باره نابودی نظم جهانی قدیمی باید گفت که غرب خودش با موفقیت از عهده این کار بر می آید. غرب با این تصور که از سیستمی که ذینفع اصلی آن است محافظت می کند، فقط به نابودی آن سرعت می بخشد. هیاهوی تحریم ها این را به خوبی نشان می دهد.
متأسفانه، اجتناب از درگیری مستقیم بین دنیای قدیم در حال زوال و دنیای جدید در حال ظهور غیرممکن است. عملیات ویژه نظامی در اوکراین صحت این گفته را به ثبوت می رساند. غرب وضعیت را به مرزی رسانده که روسیه نمی توانست اجازه عبور از آن را بدهد.
اما حتی در این اوضاع و احوال مسکو به خود وفادار ماند. در حالی که اروپا و ایالات متحده با شعار "مهمترین چیز این است که پوتین پیروز نشود"، همراه با نخبگان کی یف، اوکراین و اقتصاد آن را نابود می کنند، روسیه منابع را به سمت احیای سرزمین های آزاد شده هدایت می کند.
حتی بزرگترین مخالفان مسکو نیز اعتراف می کنند که روسیه توانایی بیرون آمدن از دوره آشفتگی کنونی را به عنوان یکی از برندگان جهانی نشان می دهد. بیایید نگاه کنیم استراتژی چه کسی موثرتر باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала