دیدار وزرای خارجه آمریکا و قطر با محوریت ایران

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار وزرای خارجه آمریکا و قطر با محوریت ایران
دیدار وزرای خارجه آمریکا و قطر با محوریت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ ای از دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه این کشور و قطر درباره مسائله منطقه‌ای و دوجانبه از جمله ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ ای از دیدار و گفتگوی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی معاون نخست‌ وزیر و وزیر امور خارجه قطر خبر داد.
در این بیانیه آمده است: آنها درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه از جمله افغانستان، چالش‌ های ناشی از ایران و اهمیت حمایت از اوکراین گفتگو کردند.
طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و آل ثانی همچنین درباره موضوع فلسطین و اسرائیل و اهمیت حقوق بشر نیز گفتگو کردند.
همچینن وزیر خارجه قطر در گفتگو با شبکه الجزیره درباره دیدار با بلینکن در واشنگتن گفت: با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در خصوص مذاکرات هسته‌ ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم. ما خواستار بازگشت تمام طرف‌ ها به توافق هسته‌ ای هستیم زیرا منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می‌شود.
وی تاکید کرد: مذاکرات وین ساقط و متلاشی نشده است و تماس‌ های ما با ایران جایگزین مذاکرات نیست بلکه در راستای کمک به آن است. ما بر این باوریم که توافق هسته‌ای افق‌های همکاری و گفتگوهای منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران را ایجاد می‌کند.
محمد بن عبدالرحمن گفت: ما با ایران و آمریکا به منظور رسیدن به زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین رایزنی می‌کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала