کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات در ایران +عکس، ویدئو

© Sputnik / Alexey MalgavkoЦех цельномолочной продукции и масла Любинского молочно-консервного комбината
Цех цельномолочной продукции и масла Любинского молочно-консервного комбината - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
با افزایش ۸۰ درصدی قیمت‌ لبنیات طی ماه گذشته، مصرف شیر به شدت کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، میراسلام تیموری، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران روز دوشنبه ۱۶ خرداد در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی شیر برگزار شد در رابطه با افزایش قیمت لبنیات گفت: «با هر افزایش قیمت با این واقعیت مواجه می‌شویم که قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و اولویت خرید مردم نیز بر اساس جیب آنها تعیین می‌شود. افزایش قدرت خرید مردم از دست صنایع خارج است ولی در خصوص اولویت باید صنایع لبنی و رسانه‌ها فرهنگ سازی کنند تا مردم لبنیات را در سبد غذایی خود پررنگ کنند.»
وی همچنین در ادامه گفت: «از ۲۲ اردیبهشت‌ ماه سال جاری که دولت اقدام به اصلاح نظام یارانه‌ها کرد با ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش مصرف لبنیات مواجه شدیم. امیدواریم که با آگاهی بخشی به مردم، این درصد کاهش یابد.» و افزود: «انجمن صنایع لبنی به دولت طرحی را ارائه کرده است که اگر این طرح اجرایی شود نه تنها عقب‌ماندگی‌های مصرف شیر در دهک‌های پایین جبران می شود بلکه حتی مصرف شیر و به طور کل لبنیات از حد استاندارد هم فراتر خواهد رفت.»
حسین چمنی، مشاور انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، نیز روز گذشته هشدار داد که کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان و کاهش ارزش ریال باعث تغییر رفتار مردم شده است و تاثیرات منفی خود را در هرم غذایی و سبد غذایی مردم گذاشته است. او کاهش مصرف شیر در چهار سال اخیر را حدود ۴۰ درصد خواند و افزود تبعات کاهش مصرف شیر در گرسنگی سلولی غیرقابل جبران است. ضمن اینکه میانگین مصرف لبنیات در اروپای غربی حدود ۲۶۰ کیلوگرم در سال است و این در حالی است که سرانه مصرف در ایران کمتر از ۹۰ کیلوگرم است.
کاربران با خشم عنوان می‌کنند افزایش قیمت افسارگسیخته در ایران سبب شده قدرت خرید بسیاری از مردم کاهش یابد و بسیاری از مواد غذایی از سبد غذایی خانوارها حذف شود. کاربرانی عنوان می‌کنند چرا باید یکی از اصلی‌ترین کالاها در جامعه‌ای به یک باره ۸۰ درصد گران شود؟!
بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف عنوان می‌کنند که نسل قدیم و جدید هر دو با پوکی استخوان روبرو خواهند بود. این کاربران معتقدند تاثیر گرانی‌ها بر زندگی مردم در چند ماه آینده خود را نشان خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала