گفتگوهای کشورهای غربی درباره شرایط آتش بس در دونباس بدون مشارکت کی یف

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است
پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
اشتراک
نمایندگان آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره حل و فصل اوضاع اوکراین و دونباس بدون مشارکت کی یف گفتگو می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی "سی ان ان" خبر داد که ایالات متحده آمریکا به همراه بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره شرایط احتمالی آتش بس در دونباس بدون مشارکت مستقیم اوکراین هستند.
موضوع گفتگو بین نمایندگان کشورها، چشم انداز احتمالی مذاکرات برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین بود. کشورهای غربی هنگام توسعه موضع خود، قصد دارند به چندین نکته که توسط ایتالیا پیشنهاد شده بود پایبند باشند: وضعیت بی طرفی اوکراین، تضمین های امنیتی برای کی یف، و همچنین مذاکره با روسیه در مورد آینده کریمه و دونباس.
خاطرنشان می شود که با وجود اصل ایالات متحده مبنی بر"هیچ چیز در مورد اوکراین بدون اوکراین"، نمایندگان دولت اوکراین در این گفتگوها شرکت نداشتند. در عین حال، این مقامات، از چارچوب خاصی که در آن بحث انجام شده نامی نبرده‌اند، ولی تاکید کرده‌اند که واشنگتن قصد ندارد در خصوص امتیاز دهی ارضی، کی‌یف را تحت فشار قرار دهد.
با وجود اینکه چنین رایزنی‌هایی صورت گرفته، این منابع یادآور شدند که واشنگتن هنوز آمادگی طرفین برای برقراری آتش‌بس را نمی بیند، ولی جایگزین برای دستیابی به توافق، طولانی شدن درگیری‌های نظامی برای یک دوره نامحدود است که منجر به مشکلات فزاینده در اقتصاد جهانی خواهد شد.
قدیروف: سربازان چچن به سوریه اعزام شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
قدیروف: عملیات ویژه در اوکراین با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت
گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از ۲۵ مارس، ۹۳٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала