هشدار رئیس سازمان دامپزشکی ایران به دنبال شیوع تب کریمه کنگو

© Photo / IRNAبازار گوشت قرمز باثبات و آرام است
بازار گوشت قرمز باثبات و آرام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
اشتراک
رئیس سازمان دامپزشکی ایران اظهار داشت که با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو، مسافران از خرید گوشت کنار جاده با عنوان ذبح دام روستایی اجتناب کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، محمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی ایران اظهار داشت: افراد با خرید گوشت و جگر از قصابی و مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی نگرانی در خصوص مصرف نداشته باشند.
به گفته آقامیری در کنار جاده گوشت های آویزان شده با عنوان ذبح دام روستایی فروخته می شود که به سبب فقدان نظارت سازمان دامپزشکی احتمال بیماری تب کریمه کنگو و سایر بیماری های ویروسی وجود دارد.
 کنه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
تب کریمه، جان یک نفر را در ایران گرفت
رئیس سازمان دامپزشکی ایران افزود: بنابر آخرین آمار ۹ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند و خوشبختانه طی روزهای اخیر تعداد مبتلایان اضافه نشده است. به افراد توصیه می شود که از مصرف گوشت و جگر خام و آبدار اجتناب کنند و در صورت کشتار در منازل گوشت را به مدت ۲۴ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران تصریح کرد: با توجه به آنکه رستوران و هتل ها تحت نظارت سازمان دامپزشکی هستند؛ مردم این اطمینان را داشته باشند که در این مکان ها به این بیماری و سایر بیماری های ویروسی مشترک دام و انسان مبتلا نمی شوند‌.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала