شکست جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه

© Sputnik / Vladimir Sergeevاگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند
اگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
اشتراک
نشریه گلوبال تایمز چین می نویسد که جنگ اقتصادی غرب در برابر روسیه با شکست روبرو شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله ای نشریه "گلوبال تایمز"، ائتلاف غربی علیه روسیه به طور فزاینده ای غیرقابل اعتماد می شود، زیرا اعضای آن به دلیل تحریم ها با ضررهای عملی روبرو هستند و جنگ اقتصادی که به راه انداخته با شکست مواجه می شود.
این نشریه خاطرنشان می کند، پس از اعمال بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا از جمله تحریم نفت روسیه، پیش بینی می شود برخی از کشورهای اروپایی در زمستان امسال با مشکلات جدی منابع انرژی مواجه شوند.
در همان زمان، "حباب رقت انگیز همبستگی غرب" حتی قبل از اعلام محدودیت های جدید، زمانی که روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت که اتحاد اتحادیه اروپا "در حال فروپاشی است" ترکید. برخی از کشورها با تحریم مخالفند.
گلوبال تایمز می‌ نویسد: نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ائتلاف غربی علیه مسکو بسیار شکننده است و به طور فزاینده‌ای غیرقابل اعتماد می‌شود، زیرا اعضای آن باید با ضررهای عملی مقابله کنند.
زاخارووا: مسکو آماده بازگشت به گفتگوی عادی با آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
افزایش تحریم های ایالات متحده علیه روسیه؛ زاخارووا تحریم شد
همانطور که لو شیانگ، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین به این نشریه گفت، بعید است اتحادیه اروپا بتواند به عنوان یک جبهه متحد در مورد تحریم روسیه عمل کند، زیرا اتحاد غرب کامل نیست. وی خاطرنشان کرد: برای مدتی اتحادیه اروپا به ویژه آلمان روابط خوبی با روسیه برقرار کرد که باعث نارضایتی آمریکا شد و بعداً واشنگتن با ایجاد بحران در اوکراین، با موفقیت از تعصب غرب علیه روسیه استفاده کرد.
وی ادامه داد: کشورهای غربی ممکن است همچنان ادعا کنند که تحریم هایشان موثر است، اما شواهد رو به افزایش خلاف آنرا نشان می دهد - آمریکا و اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه شکست می خورند. لو شیانگ می گوید: اروپایی ها آنقدر احمق نیستند که فقط برای حفظ شرکت ایالات متحده در این بازی به خودشان آسیب برسانند. وقتی منافع چندین کشور غربی تحت تأثیر قرار گیرد، اتحاد متزلزل شروع به ترکیدن خواهد کرد.
کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پس از آغاز عملیات ویژه برای غیرنظامی‌ کردن اوکراین، با مشکلات شدید اقتصادی - افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم - مواجه شده‌اند. این اقدامات عمدتاً بر بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت، اما درخواست ها در اروپا برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه بیشتر شده است.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
گزارش و تحلیل
تحریم‌های اتحادیه اروپا هرگز روسیه را شکست نمی دهد
رهبران اتحادیه اروپا سه شنبه شب بر سر بسته ششم تحریم های ضد روسیه به توافقی سیاسی دست یافتند که از جمله شامل تحریم تدریجی واردات نفت از روسیه است. این ممنوعیت فقط بر تحویل از طریق دریا تأثیر می گذارد و نفتی که از طریق خط لوله دروژبا می رسد محدود نیست. به گفته رئیس کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا انتظار دارد تا پایان سال، 90 درصد از واردات نفت روسیه را کنار بگذارد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала