انتشار عمومی فیش حقوقی مدیران در ایران

© Fotolia / Beeboysحقوق نامتعارف مدیران
حقوق نامتعارف مدیران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
آیا انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران در ایران واقعیت دارد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، میزان "حقوق مقامات و مدیران دولتی" باید هر ماه اعلام شود. بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر شفاف‌سازی اطلاعات پرداخت کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور نوزدهم اردیبهشت صادر شده بود.
انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان شاغل در دستگاه‌های مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم در دستور کار قرار گرفت؛ از این پس در تاریخ دهم هر ماه اطلاعات پرداختی این افراد به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.
طبق بخشنامه‌ اجرایی انتشار عمومی فیش حقوقی مدیران، از دهم خرداد انتشار عمومی اطلاعات پرداختی مدیران دستگاه‌های اجرایی آغاز می‌شود.
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
گزارش و تحلیل
نماینده مجلس: ایران و روسیه می توانند با استکبار و زیاد خواهی غرب مقابله کنند + ویدیو
این بخشنامه برای اجرای اصل شفاف‌سازی (از اصول 12گانه دولت مردمی) برای مقابله با فساد اداری و اقتصادی و همچنین ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر مشخص بودن میزان هر گونه ناخالص پرداختی ماهانه به مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌ها صادر و در آن تأکید شده که از این پس، اطلاعات حقوق و مزایای این افراد باید بر اساس ضوابط زیر، به‌صورت عمومی منتشر شود و در دسترس عموم قرار گیرد.
طبق بخشنامه مذکور، از این پس در تاریخ دهم هر ماه، اطلاعات پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان آن‌ها که مشمول ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه هستند، در ماه قبل که با مسئولیت بالاترین مقام و تأیید بالاترین مقام مجاز هزینه (ذی‌حسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت حقوق و مزایا بارگذاری شده است، به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.
نظارت بر حسن اجرای مفاد این بخشنامه در بارگذاری تمامی اطلاعات پرداختی در سامانه ثبت حقوق و مزایا، تأیید صحت و دقت اطلاعات منتشره به‌صورت عمومی و مسئولیت پیامدهای ناشی از عدم درج دقیق اطلاعات پرداختی به‌عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی و بالاترین مقام مجاز هزینه (ذی‌حسابان، مدیران مالی یا عناوین مشابه) دستگاه‌های اجرایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала