گزارش و تحلیل

گزینه های موجود برای غرب در قبال ایران

© Fotolia / Curioso Photography آمادگی ایران برای گفتگو با عربستان
 آمادگی ایران برای گفتگو با عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
سوالی در ذهن برخی مدام وجود دارد و آن این است که گریم حتی ایران به بمب اتم هم دست یافت چه فایده ای برای مردم دارد؟
اسپوتنیک - برای درک این ماجرا شاید بهتر است که موشکافانه تر به جریان نگاه داشته باشیم.
بر عکس آنچه رسانه های مخالف نظام جمهوری اسلامی سعی می کنند ترسیم کنند، ماجرای دشمنی آمریکا و آنچه از آن به عنوان استکبار یاد می شود با ایران ربطی به نظام جمهوری اسلامی در ایران ندارد، ماجرا جریان نیش عقرب است که نه از ره کین است بلکه اقتضای طبیعت اش این است، منافع استراتژیک غرب بر این اساس بنا شده که دیگر کشورها باید ضعیف و تجزیه شده باشند تا سرمایه داران غربی بتوانند نهایت سوء استفاده را داشته باشند.
عملا همان سیاستی که استعمارگران غربی برای قرن ها با تصرف کشورها و به جان هم انداختن مردم پیش گرفته بودند تا بتوانند بر مستعمره های خود کنترل کنند و اموال وارزاق مردم آن را به یغما ببرند، ولی این بار به روشی جدید تر، یعنی تکه تکه کردن و تجزیه کشورها و به جان هم انداختن مردم این کشورها و درگیر کردن آن کشورها به شکلی که تا ابد الدهر این کشورها ثبات نداشته باشند و خوب استعمار گران بتوانند هرآنچه آن کشورها دارند سرقت کنند.
Austrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
آیا برجام بدون روسیه قادر به ادامه حیات خواهد بود؟
برای اینکه مثال کوچکی از جریان این سیاست استعمار نوین بدهم شاید بد نباشد نگاهی به لیبی، عراق و یا سوریه داشته باشیم، جاهایی که آمریکایی ها و متحدین شان ورود کرده اند و حالا حالاها بنا نیست شرایط ثبات و امنیت را داشته باشند و رسما ارتش کشورهای غربی بر مناطق نفت خیز این کشورها تسلط دارند و در حال سرقت نفت این کشورها می باشند و بقیه کشور را به هم ریخته اند.
به قول معروف پازل آنها وقتی تکمیل می شده و می شود که آنها ایران را تصرف کنند و همان بلایی را که سر عراق و لیبی و سوریه آورده اند بر سر ایران بیاورند.
تازه شاید فجایع بسیار دردناکتر در انتظار ملت ایران باشد چون متاسفانه برخی همسایگان ایران هستند که قرن ها است منتظر چنین لحظه ای می باشند، برخی مانند وهابی ها و داعشی ها که به دنبال سر بریدن همه شیعیان می باشند و یا صهیونیست ها که هر سال جشن های ایرانی کشون (جشن پوریم) را به جا می آورند که به نسل های مختلف دشمنی با ملت ایران را یادآوری کنند، برخی نیز با موجودیت تاریخی کل ایران مساله دارند و یا به دنبال تجزیه آن و هستند و در حال تشویق برخی قومیت ها مثل آذری ها و عرب ها و کرد ها و بلوچ ها هستند تا به سمت جدایی بروند.
به هر حال می توان گفت اگر نگاهی گذرا به اطراف ایران بیاندازید نیاز نیست که یک تحلیلگر بسیار خبره باشید تا متوجه شوید دشمنان مترصد نابودی ملت ایران به دلایل و بهانه های مختلف هستند و اینگونه نیست که برخی القا می کنند مشکل اینها با نظام جمهوری اسلامی در ایران است.
مشکل اینها با موجودیت کل ایران و ملت ایران است.
حتی شما توجه داشته باشید که تحریم های آمریکا ملت ایران را هدف قرار داده.
راکتور آب سنگین اراک در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
گزارش و تحلیل
اگر ایران به ساخت بمب اتم نزدیک شود آمریکا چه کار می کند؟
حتی اگر مقداری صفحات تاریخ را ورق بزنید مشاهده می کنید این خصومت و دشمنی مربوط به صدها سال است و همیشه دشمنان به دنبال چنین اهدافی بودند.
همه حب و بغض و ... نسبت به مسایل سیاسی داخلی را کنار بگذارید و از زاویه دید بالا به جریان ها نگاه کنید تا متوجه شوید اینکه اقتدار ایران جمهوری اسلامی امروزه به دریای مدیترانه و دریای سرخ رسیده به معنای آن است که علیرغم همه حرف و حدیث ها، نظام جمهوری اسلامی موفق شده که آرزوی دیرینه ملت ایران که از زمان امپراتوری هخامنشی در دل آنها باقی مانده را محقق کند و خوب طبیعتا مرزهای مجازی ایران را به دریای مدیترانه و دریای سرخ برساند.
طبیعتا این نفوذ جمهوری اسلامی موجب خشم بسیار زیاد دشمنان ایران گشته و مشاهده می کنیم تلاش می کنند از طریق عوامل نفوذی خود در زمان اعتراضات مردمی به برخی مسایل معیشتی این مساله را برجسته کنند چون این اقتدار ایران خار چشم آنها است.
حال نکته دیگر این است که کشورهای غربی و متحدین شان سالها است برای حمله نظامی به ایران و نابودی ایرانزمین برنامه ریزی می کنند ونقشه می کشند.
طی این مدت هم ایران موفق شده اقتدار بازدارندگی خود را روز به روز افزایش دهد و با تولید موشک های متنوع و هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیز همپیمانان خود در منطقه معادله را به گونه ای رقم زده که دشمنان جسارت حمله به ایران را نداشته باشند و مدام سبک و سنگین کنند که هزینه حمله به ایران چه قدر خواهد بود.
حال با عبور ایران از مرز گریز هسته ای می توان گفت شرایط برای آنها بسیار دشوار تر شده.
نگرانی اسرائیل از احتمال دسترسی ایران به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
نگرانی اسرائیل از احتمال دسترسی ایران به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی
توجه داشته باشید می گویم دشوار تر چون هنوز تهدید بر علیه ایران وجود دارد ولی خود طبیعتا آنها بیم آن را خواهند داشت که حمله به ایران موجب آن شود که ایران به سمت تولید تسلیحات هسته ای برای ایجاد بازدارندگی بالاتر برود و می دانیم که معمولا در چنین شرایطی گزینه حمله نظامی به دلیل بیم از راه افتادن جنگ اتمی کنار گذاشته می شود.
تا چند صباح پیش شاید کشورهای غربی گزینه های متعددی در قبال ایران داشتند اما امروزه می توانیم به ضرس قاطع بگوییم که دیگر گزینه های آنها در قبال ایران محدود به یک گزینه شده، کنار آمدن با ایران و تعامل با آن.
حتی اگر به لحن صحبت مقامات ارشد کشورهای دشمن با ایران توجه داشته باشید متوجه می شوید در همین چند هفته آخر پس از اینکه همه شان مطمئن شدند ایران از مرز گریز هسته ای عبور کرده بسیار متفاوت شده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала