آمریکا به مواضع برجامی اخیر ایران واکنش نشان داد

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره مواضع اخیر ایران راجع به وقفه در مذاکرات وین و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نزدیک بودن موعد برگزاری جلسه شورای حکام آژانس، آمریکا تصمیم دارد از قطعنامه‌ ای سرزنشی علیه ایران در شورای حکام حمایت کند یا نه، گفت: امروز چنین تصمیمی وجود نداد که اعلام کنم اما می‌توانم بگویم، ما کاملا از مدیرکل آژانس و به طور کلی از تلاش‌ های آژانس برای تعامل با ایران در زمینه الزام همکاری‌ های لازم برای حل و فصل مسائل پادمانی حل‌ نشده در ایران، حمایت می‌کنیم. ما هم درست مانند آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی همان نگرانی‌ ها را داریم. همان طور که قبلا گفتیم، ایران باید بدون تاخیر بیشتر، کاملا با آژانس همکاری کند.
پرایس در ادامه افزود: از آنجا که این گزارش علنی نیست، ما در جایگاهی نیستیم که نظر کاملتری در این باره بدهیم. اما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان و با شورای حکام ادامه می‌دهیم تا اطمینان بیابیم شورا اقدام مناسب را در پاسخ به گزارش مدیرکل انجام می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: از نظرم این مسائل پادمانی حل نشده حائز اهمیت می‌باشند که به تعهدات تحت توافقات پادمانی ان پی‌تی با آژانس مرتبطند. البته که این از تعهدات هسته‌ای برجامی ایران جداست. هدف ما هنوز این است که اطمینان حاصل کنیم ایران دوباره با این تعهدات هسته‌ای تحت برجام محدود می‌شود. به همین خاطر است که هنوز به روند به تصمیم رسیدن بر سر این که آیا می‌توانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست بیابیم یا نه، ادامه می‌دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала