اولین توافق تجارت آزاد بین امارات و اسرائیل امضاء شد

© Photo / IRNAاولین توافق تجارت آزاد بین امارات و اسرائیل امضاء شد
اولین توافق تجارت آزاد بین امارات و اسرائیل امضاء شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
وزیر مشاور امارات در امور تجارت خارجی اطلاع داد که اولین توافق با اسرئیل برای شراکت اقتصادی فراگیر امضاء شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از البیان، این توافقنامه بر اساس توافقنامه‌های صلحِ منعقد شده جهت عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی موسوم به توافق "ابراهیم" صورت گرفته است.
روزنامه اماراتی البیان خاطرنشان کرد که توافق حاضر برای افزایش تجارت فیمابین غیرنفتی میان دو طرف به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال طی پنج سال آتی است.
ثانی بن احمد الزیودی، وزیر مشاور دولت امارات در امور تجارت خارجه گفت: امارات و اسرائیل فصل جدیدی را در تاریخ خاورمیانه می‌نویسند و در راستای تقویت مناسبات تجاری و سرمایه گذاری میان طرفین و تسریع در روند رشد و مشارکت در آغاز دوره جدیدی از صلح، ثبات و شکوفایی تلاش خواهند کرد.
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل نیز در واکنش به امضای این توافق با امارات در توئیتر نوشت: تاریخ... اسرائیل و امارات اولین توافق تجاری تاریخی میان ما و یک کشور عربی را امضا کردند، نوشتن توافق‌های تجارت آزاد میان طرف‌ها معمولاً سال‌های مدیدی به طول می‌انجامید.
نفتالی بنت ذکر کرد: دو ماه قبل با محمد بن زاید در نشست سران شرم الشیخ توافق کردم که آنچه را که معمولاً پنج سال به طول می‌انجامد، طی چند هفته محقق سازیم و ما به تیم‌هایمان دستور دادیم که با سرعت بالا تلاش کنند و همین امر رخ داد.
محمد آل خاجه، سفیر امارات در اسرائیل نیز تاکید کرد: امضای توافق شراکت اقتصادی فراگیر میان امارات و اسرائیل دستاورد بزرگی است که باعث می‌شود شرکت‌ها مستقیماً به بازار دست یابند و از لغو یا کاهش عوارض گمرکی استفاده می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала