کودکان در خطر ابتلا به هپاتیت مرموز

© Fotolia / Vchalupهپاتیت حاد
هپاتیت حاد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۲۰۰ مورد از هپاتیت کودک از آمریکا گزارش شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سی بی اس نیوز"، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اتیولوژی (سبب شناسی) این هپاتیت حاد شدید ناشناخته و در دست بررسی است. طی یک ماه ۶۵۰ کودک مبتلا به هپاتیت شدید در ۳۳ کشور به ثبت رسیده‌اند.
از ۶۵۰ مورد شناسایی شده، ۵۸ درصد از منطقه اروپایی بوده که از این میزان ۳۴ درصد از انگلیس و ایرلند شمالی هستند. بیش از ۲۰۰ مورد از هپاتیت کودک از آمریکا گزارش شده است.
هپاتیت باعث التهاب کبد می شود و اغلب با عفونت های ویروسی مرتبط است و آدنوویروس که یک پاتوژن رایج در کودکان است، در بیش از نیمی از موارد اخیر شناسایی شده است.
روایت های شجاعانه از تجربه تلخ آزار جنسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
گزارش هولناک کمیسیون مستقل خشونت جنسی علیه کودکان در فرانسه +عکس، ویدئو
مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا در ماه گذشته گزارش داد که ۱۰۹ مورد هپاتیت در کودکان در ایالات متحده شناسایی شده است که این موارد شامل ۶ مورد مرگ و میر بودند و ۱۴ درصد از بیماران نیاز به پیوند کبد داشتند.
براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سطح جهان حداقل ۳۸ کودک ۶ درصد از کل موارد نیاز به پیوند داشته اند، و ۹ نفر معادل یک درصد کل موارد جان خود را از دست داده اند.
همچنین 99 پرونده پزشکی در انتظار طبقه بندی هستند. کشورهای اروپایی اکثر موارد را گزارش کرده اند که 222 مورد احتمالی در بریتانیا و ایرلند شمالی گزارش شده است. موارد ابتلا نیز در آمریکای شمالی، آرژانتین، غرب اقیانوس آرام، آسیای جنوب شرقی و منطقه مدیترانه شرقی گزارش شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала