گزارش و تحلیل

اگر خاورمیانه ای ها دیر بجنبند همه شان نابود خواهند شد

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
زمانی ساختمان ها و کالا را جوری می ساختند که برای ده ها سال عمر کند.
امروزه شما اگر به برخی جاها مراجعه کنید می بینید ساختمان ها و بناهایی وجود دارد که صدها سال عمر کرده.
در برخی موارد کالایی را می توانید پیدا کنید، مانند مثلا ظرف و ظروف که بیش از یک هزار سال عمر کرده و حتی هنوز هم قابل استفاده است.
حتی در همین دوران معاصر خودمان هم اگر نگاهی گذرا به برخی کالا بیاندازید می توانید مثلا کالایی را مشاهده کنید که علیرغم قدیمی بودن ولی هنوز قابل استفاده هستند.
این جریان برای مصرف کننده بسیار خوب است ولی خوب برای تولید کننده اصلا خوب نیست.
چون اگر کالا خراب نشود و یا نیاز به تعویض نداشته باشد و برای بقای تولید کننده ها باید کالا طول عمر کوتاه داشته باشد.
ساختمان دیگر نباید جوری ساخته شود که چند صد سال عمر کند بلکه باید جوری ساخته شود که عمر مفید آن حد اکثر دو سه دهه باشد چون باید سازنده ای دیگر آن را خراب کند و دوباره ساختمان بسازد و از آن سود ببرد.
گوشی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
چند میلیارد دلار در ایران صرف واردات موبایل لوکس شده است؟
ساده تر بگویم، شما همین گوشی موبایلی که در دست دارید را با گوشی های اولیه تولید شده مقایسه کنید، شاید ندانید ولی بعضی تولید کننده های به نام کاری می کنند که از طریق نرم افزاری عمر مفید گوشی شما کاهش یابد تا شما مجبور شوید در نهایت این گوشی را عوض کنید و با برخی خدمات پشت پرده مثل حفظ اطلاعات شخصی شما و ... روی پلتفرم خاص شرکتشان کاری می کنند که شما ترجیح دهید در نهایت یک گوشی از همان شرکت خریداری کنید.
قبلا مثلا گوشی های قدیمی امکان تعویض باتری داشت ولی امروزه این امکان از مصرف کننده سلب شده و علیرغم اینکه برخی تعمیر کنندگان راهکار هایی برای تعویض باتری پیدا می کنند اما هیچ وقت دیگر گوشی شما مانند قبل نمی شود.
حتی در زمینه سرقت گوشی های همراه هم اخیرا مشخص شده بر عکس ادعاهای برخی کمپانی ها مبنی بر تامین امنیت گوشی ها در صورت سرقت و... ولی خود کمپانی ها روزنه هایی فراهم می کنند تا زمینه سرقت گوشی ها برای دزدها فراهم باشد و راحت بتوانند گوشی های مردم را بدزدند، چون خوب در نهایت مصرف کننده مجبور می شود برود و یک گوشی دیگر بخرد.
حال چرا در مقدمه از این مثال ها استفاده کردم.
خوب برای اینکه مطلب برای خواننده مقداری ساده تر قابل درک باشد وخواننده متوجه باشد روند تفکر تولید کننده های نوین و سیاست کشورهای مرتبط با آنها بر چه اساس است.
امروزه بسیاری از کشورهای جهان در حال رشد بسیار سریع هستند و بازارهای جهانی را از آن خود کرده اند.
بر عکس این کشورها برخی کشورهایی که قبل تر کنترل بازارهای جهانی را در اختیار داشتند پیر شده اند و در حال از دست دادن بازارهای خود هستند.
واکسن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
تولیدکنندگان و خریداران اصلی واکسن کرونا مشخص شدند
در این شرایط تنها راه استفاده از همان شرایط تولید کنندگان در نابود کردن جهان جهت باز سازی مجدد آن می باشد.
از دید برخی کشورهای سرمایه داری مانند آمریکا و انگلیس و ... جهان مانند همان ساختمانی است که باید خراب شود تا دوباره ساخته شود چون اگر آن ساختمان سر جایش بماند آنها بی کار می مانند.
اگر جنگی درکار نباشد کمپانی های اسلحه سازی آمریکا بی کار می شوند.
اگر دشمنی در کار نباشد سربازهای آنها بی کار می شوند.
آیا تا به حال این سوال برای شما پیش نیامده که چرا بسیاری کشورهای جهان در حال برنامه ریزی برای سال 2030 هستند؟
طبق بر آورد مراکز مطالعاتی آمریکایی اگر آمریکایی ها دیر بجنبند تا حد اکثر سال 2030 کل شرایط بین المللی دگرگون خواهد شد و آمریکا موقعیت خود را به عنوان ابر قدرت از دست خواهد داد و به همین دلیل باید قبل از آنزمان هر کاری می توانند انجام دهند تا کل جهان نابود شود و بعد کمپانی های آنها بتوانند دوباره برای بازسازی جهان از دیگر کشورها هزینه بگیرند.
وقتی درباره جنگ در سرتاسر جهان صحبت می کنیم باید متوجه باشیم که بحث تامین مهمات برای جنگ فقط تامین فشنگ و گلوله نیست.
سرباز در کنار اسلحه پوشاک نیاز دارد غذا نیاز دارد، دارو نیاز دارد، دکتر و پرستار و بیمارستان نیاز دارد و...، که باید تامین شود، یعنی همه کمپانی های مرتبط نیز باید فعال شوند.
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
مسکو: آمریکا اوکراین را از ذخایر غلات محروم کرده و بحران غذایی ایجاد می کند
پس از جنگ هم طبیعتا دوباره جاده و ساختمان باید ساخته شود و اسباب و اثاثیه نیاز است و مردم نیاز به امکانات زندگی و تفریح و ... دارند.
مثلا بگویم آیا واقعا تصور می کنید که کنگره آمریکا چون دلش به حال مردم اوکراین سوخته که 40 ملیارد دلار برای کمک به اوکراین در جنگ بر علیه روسیه بودجه تصویب کرده؟
آیا فکر می کنید یک سنت از این پولها بنا است برای بهبود زندگی مردم اوکراین و یا پناهنده های اوکراینی هزینه شود؟
اگر چنین فکر می کنید سخت در اشتباه هستید.
این را بگیرید و دنبال بقیه ماجرا بروید، گویند مشت نمونه خروار، کل این هزینه ها برای آمریکا است و نه برای اوکراین و آمریکایی ها تا مطمئن نباشند صد برابر این پول را بنا است از اوکراینی ها و اروپایی ها به دست آورند قطعا آن را هزینه نخواهند کرد.
هدف نابودی اتحادیه اروپا است.
امروزه همه متفق القول هستند که در مرحله بعد آمریکایی ها بنا دارند شرق آسیا را به هم بزنند تا رقیب اقتصادی دوم خود بعد از اتحادیه اروپا را نیز نابود کنند.
طبق همه تحلیلها منطقه خاورمیانه هم از سیاست آمریکا بی نصیب نخواهد ماند وهمه بهانه های آمریکایی ها برای گره زدن گفتگوهای وین و جلوگیری از رسیدن به توافق با ایران این است که ماجرا را به قول معروف کش دهند تا زمانی که بقیه نقشه هایشان در جاهای دیگر، یعنی اروپا و شرق آسیا محقق شده و بعد بیایند سراغ کشورهای خاورمیانه.
سفر دو مقام آمریکایی به عربستان برای رایزنی درباره ایران و انرژی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
سفر دو مقام آمریکایی به عربستان برای رایزنی درباره ایران و انرژی تایید شد
تصور نکنید که منظور اینجا بحث فقط ایران است، بحث اصلی آنها نابودی کل منطقه خاورمیانه است، یعنی مثلا عربستان سعودی که برای سال 2030 طرح و نقشه دارد و یا امارات عربی متحده که تصور می کند بر برخی گلوگاه های استراتژیک و تجاری جهانی تسلط یافته و کشوری مدرن ایجاد کرده و یا قطر و یا کویت و یا ...
همه شان هم به نوعی متحد آمریکا در منطقه به حساب می آیند.
آیا تصور می کنید آمریکا ترکیه ای که رشد کرده وتبدیل به تولید کننده شده را می پذیرد؟
ترکیه ای که در دوره ای (جنگ جهانی اول) در مقابل آمریکا ایستاده و تلاش دارد حکومت عثمانی و امپراتوری ترک را دوباره احیا کند.
همه باید نابود شوند، چون پروژه های اقتصادی در این کشورها اشباع شده و باید به قول معروف همه ساختمان ها خراب شود تا آمریکایی ها دوباره آنها را بسازند و پول در بیاورند.
گویند نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است.
شاید ما خاورمیانه ای ها نتوانیم در زمینه تامین صلح در اروپا و یا شرق آسیا کاری کنیم، که البته اگر بتوانیم باید انجام دهیم چون در نهایت به نفع ما است، ولی حد اقل اش این است که باید تلاش کنیم هر چه قدر می توانیم از خصومت های فیما بین بکاهیم و به سمت همکاری برای تامین صلح و ثبات وامنیت منطقه خودمان باشیم، وگرنه اگر دیر بجنبیم قطعا کلاهمان پس معرکه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала