موزه‌ی هوایی اسطوره فوتبال جهان رونمایی شد +ویدئو، عکس

© Flickrپیکر مارادونا به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین رسانده شد + ویدئو
پیکر مارادونا به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین رسانده شد + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
اشتراک
هواپیمای اختصاص داده شده به دیگو مارادونا، در آستانه سفری که اواخر امسال در جام جهانی قطر به پایان می‌رسد، رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیگو مارادونا، یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ ورزش در سال ۲۰۲۰ بر اثر سکته قلبی درگذشت. هواپیمای اختصاص داده شده وی رونمایی شد. تانگو D10S - یک هواپیمای ۱۲ نفره که توسط یک شرکت آرژانتینی تامین مالی می‌شود و برای ادای احترام به وی طراحی شده است.
تصویری از مارادونا در حال بوسیدن جام جهانی بر روی بدنه، و تصویری از او روی دم است.بال‌ها هر دو گل او را از پیروزی ۲-۱ آرژانتین مقابل انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶نشان می‌دهند: گل "دست خدا" روی بال چپ و گل پیروزی‌بخش که به طور گسترده به عنوان بهترین گل تمام دوران شناخته می‌شود روی بال هواپیما نقش بسته است.
گاستون کولکر، مدیرعامل شرکت فین‌تک طراح این هواپیما گفت: «من از مارادونا، یکی از کسانی که هنوز هم شب‌ها قبل از خواب ویدئو‌های دیگو را تماشا می‌کند، عصبانی هستم. این اولین جام جهانی بدون مارادونا و شاید آخرین جام جهانی با لیونل مسی است. گفتم می‌خواهم هواپیمای دیگو را بسازم و بنابراین ما Tango D10S را راه‌اندازی کردیم.»
کولکر در مراسم رونمایی با سایر اعضای تیم قهرمان جام جهانی گفت: «وقتی هم تیمی‌های مارادونا، برندگان جام جهانی ۱۹۸۶، آن را دیدند، شگفت زده شدند.»
هواداران می‌توانند سوار هواپیما شوند و پیامی برای مارادونا در کابین بگذارند، با بازیکن فقید از طریق هوش مصنوعی تعامل کنند و یادگاری‌هایی از او و سایر بازیکنان تیم ۱۹۸۶ ببینند.بازدیدکنندگان از این موزه می‌توانند پیام‌هایی را که امیدوارند به مارادونا در بهشت برسند، ضبط کنند. آنها همچنین می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، به شکل هولوگرام با او صحبت کنند. برنامه این است که هواپیما را در اطراف آرژانتین و در نهایت به قطر برای جام جهانی در ماه نوامبر به پرواز درآورد. همچنین قبل از اینکه برای امور خیریه به حراج گذاشته شود، برای اجاره خصوصی در دسترس خواهد بود.
دالما، دختر مارادونا گفت: «ما نمی‌توانیم این دیوانگی و عشقی که در آن وجود دارد را باور یا درک کنیم. طرفداران تا کجا پیش خواهند رفت؟»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала