نیویورک‌تایمز: مجتمع فناوری نظامی پارچین هدف حمله پهپادی قرار گرفته است

© Photo / IRNAمنطقه صنعتی پارچین
منطقه صنعتی پارچین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که یک پهپاد روز چهارشنبه در ساختمانی در مجتمع فناوری نظامی پارچین منفجر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز با استناد به سه منبع ایرانی مطلع از حادثه و یک مقام آمریکایی نوشت: حمله پهپادی این هفته یک سایت نظامی بسیار حساس در خارج از تهران را هدف قرار داد که ایران در آن فناوری موشکی، هسته‌ای و پهپادی را توسعه می‌دهد.
نیویورک تایمز به نقل از منابع ایرانی خود می‌نویسد که چهارم خرداد، پهپادهای انتحاری کوادکوپتر به مجتمع نظامی پارچین در حومه جنوب شرقی تهران اصابت کرده و منهدم شدند. به گفته این منابع، پهپادها در ساختمانی که وزارت دفاع ایران از آن برای تحقیق در مورد ساخت هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کرد منفجر شدند و در نتیجه آن یک مهندس جوان که در این وزارتخانه کار می‌کرد کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
نگرانی اسرائیل از احتمال دسترسی ایران به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
نگرانی اسرائیل از احتمال دسترسی ایران به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی
به نوشته نیویورک تایمز، حمله به پارچین به شیوه حملات پیشین اسرائیل علیه ایران و لبنان انجام شده است. مقامات اسرائیل از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.
نیویورک تایمز می‌افزاید: یک مقام آمریکایی تایید کرد که هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری به پارچین حمله کرده‌اند، اما وی اعلام نکرد که چه کسی پشت این حمله بوده و جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.
روابط عمومی وزارت دفاع ایران عصر چهارشنبه ( ۴خرداد) اعلام داشت: طی سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ی پارچین به وقوع پیوست، مهندس احسان قد بیگی به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران ایشان دچار جراحت شد. تحقیقات برای چگونگی و علت این سانحه در دست بررسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала