مخالفت ایران با هرگونه اقدام نظامی و توسل به زور

© IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
خطیب زاده: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی های امنیتی ترکیه، تنها راه رفع آن نگرانی ها را گفتگو، احترام به توافقات دوجانبه با همسایگان می داند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که ایران با هرگونه اقدام نظامی و توسل به زور در خاک دیگر کشورها، به منظور حل و فصل اختلافات فیمابین مخالف است و آن را ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشورها مى‌داند.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدام نظامی و توسل به زور در خاک دیگر کشورها، به منظور حل و فصل اختلافات فیمابین مخالف بوده و آن را ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشورها دانسته و این امر را موجب پیچیده تر شدن شرایط و افزایش تنشها می داند.
مولود چاووش اوغلو و یائیر لاپید، وزیران خارجه  ترکیه و اسرائیل   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
ترکیه و اسرائیل برای مذاکره جهت از سرگیری فعالیت‌ اقتصادی مشترک توافق کردند
جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی های امنیتی ترکیه، تنها راه رفع آن نگرانی ها را گفتگو، احترام به توافقات دوجانبه با همسایگان و همچنین توافقات به عمل آمده در چارچوب روند آستانه‌ از جمله احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه و رعایت اصل عدم توسل به زور می داند.
تجربه چندین سال اخیر ثابت کرده است که اقدامات نظامی در سایر کشورها ،نه تنها کمکی به حل مشکلات فی مابین نکرده، بلکه تبعات انسانی نگران کننده ای را بدنبال داشته و باعث پیچیده تر شدن وضعیت منطقه خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران آماده است همچون گذشته برای جلوگیری از تشدید بحران و هرگونه درگیری که قربانیان آن، تنها مردم بی دفاع و غیر نظامی خواهد بود، ایفای نقش نموده و مساعی جمیله را بکار بندد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала