برگزاری همایش زائران حج تمتع در ورزشگاه آزادی +عکس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyممنوعیت ادای فریضه حج برای شهروندان قطر
ممنوعیت ادای فریضه حج برای شهروندان قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران با حضور زائران در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، همایش آموزشی توجیهی زائران حج استان تهران از صبح جمعه در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. زائران حج تمتع استان تهران به این مراسم دعوت شده‌اند تا با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شوند و راهنمایی‌های لازم به زائران ارائه داده شود.
در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت سمبلیک توسط خود زائران نیز اجرا ‌شد. در این همایش، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، و سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ایران سخنرانان این مراسم بودند.
سید عباس حسینی، مدیر حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش گفت: «امسال نزدیک به ۵۲۰۰ زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که نخستین گروه از این زائران در روز ۲۲ خرداد ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد. زائران حج امسال در قالب ۳۸ کاروان از استان تهران عازم سرزمین وحی خواهند شد؛ امسال قرار است حدود بیش از ۳۹ هزار زائر ایرانی برای انجام فریضه حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شوند.»
جمعی از کاربران به این خبر واکنش نشان می‌دهند و خطاب به زائران عنوان می‌کنند قبله و کعبه همین جاست؛ با کمک به نیازمندان و آبادی سرزمین ابا و اجدادی خود خانه خدا را زیارت کرده‌اید. برخی از این کاربران هم عنوان می‌کنند با دیدن تصاویر این همایش ذهن‌شان به سمت حادثه متروپل رفت و جای تاسف دارد که ایران شاهد این همه اتفاق بد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала