آیا همکاری تاجران ایرانی با شرکت های آلمانی واقعیت دارد؟

© Fotolia / Kadmyدلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟
دلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت با مرکز بین‌المللی تجارت اجرایی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ۲۰ تاجر و تولیدکننده ایرانی در قالب پروژه‌ای با عنوان "پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت با مرکز بین‌المللی تجارت - ITC" به آلمان سفر کردند و ضمن بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی و شرکت‌ها و کارخانه‌های مرتبط آلمانی، گفتگوها و رایزنی‌های مستقیم با ۷۵ شرکت به‌عنوان همتایان آلمانی خود داشتند.
این سفر با همت سازمان توسعه تجارت باهدف کمک به ارتقای ظرفیت شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی، تلاش برای حضور مجدد در بازارهای اروپایی و استفاده از پتانسیل بازار اروپا در توسعه صادرات، تدارک انجام شد و ۲۰ تاجر و تولیدکننده ایرانی بدون پرداخت هزینه، توسط یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های آلمانی فوت‌وفن نفوذ در بازارهای جهانی را آموزش دیدند.
میرهادی سیدی، مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: "این سازمان با همکاری یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل به نام مرکز بین‌المللی تجارت (ITC-International Trade Center) و در راستای حمایت از شرکت‌های صادراتی کوچک و متوسط و باهدف ورود به بازار اروپا نسبت به انتخاب و اعزام مدیران ۲۰ شرکت تولیدی - صادراتی بخش خصوصی به کشور آلمان اقدام کرد.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
آلمان: هدف مشترک اروپا ممانعت از پیروزی روسیه است
مدیران این شرکت‌ها در طول حضور در آلمان از خدمات حرفه‌ای شرکت آلمانی کارل دویزبرگ (Carl Duisberg Centren -CDC) برای ورود به بازار آلمان بهره‌مند شدند. شرکت "کارل دویزبرگ" شرکتی آلمانی و فعال در حوزه تجارت بین‌الملل بوده و تخصص این شرکت در بازاریابی بین‌المللی و کمک به شرکت‌ها در ورود و نفوذ به بازارهای جهانی است.
شش حوزه، حوزه‌های گیاهان دارویی، میوه و سبزیجات، قطعات خودرو، محصولات پتروشیمی، ارتباطات و فن آوری اطلاعات و گردشگری معرفی شدند که حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این حوزه‌ها علاقه خود را اعلام و در این برنامه ثبت‌نام کردند.
در حقیقت هدف اصلی و مهمی که ما دنبال می‌کنیم، کمک به شرکت‌های ایرانی و ارتقای توانایی آنها در کار با بازارهای خارجی است. ایجاد زمینه برای همکاری‌های بین‌المللی بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های خارجی می‌تواند به ارتقای شرکت‌های داخلی منتهی شود و به آنها کمک لازم را برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی بدهد. چنین ارتباطی قطعاً سبب‌ساز منافع مختلفی می‌شود.
ما در ایران شرکت‌هایی داریم که با برخی از شرکت‌های اروپایی همکاری نزدیکی دارند و این همکاری به نحوی بوده که حتی تولید تحت برند شرکت اروپایی و با نظارت و کمک او در ایران صورت‌گرفته و تحویل مشتریان شرکت اروپایی در اقصا نقاط جهان شده است.
اجاره منازل به مسافران در جزیره کیش ممنوع شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
کدام شهرهای ایران بیشترین رشد گردشگری را دارند
در مورد گردشگری قرارداد تورگردانی و روابط بلندمدت همکاری پایه‌ریزی شد. در مورد محصولات صنعتی - معدنی زمینه فروش منظم ماهانه در تناژ بالا از ایران به آلمان ایجاد شد. به همین ترتیب شرکت ایرانی حاضر در این رویداد توانست بخشی از نهاده‌های وارداتی خود را از طریق شرکت آلمانی تامین کند.
لازم است به این موضوع اشاره کنم که پروژه آلمان هنوز تمام نشده و شرکت کارل دویزبرگ متعهد شده است تا به مدت بیش از یک سال ۲۰ شرکت ایرانی حاضر در این برنامه را در زمینه بازاریابی پشتیبانی کند. در واقع کمک به شرکت‌ها تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد و ارتباطات فعلی شکل‌گرفته آنها تا بیش از یک سال پیگیری خواهد شد و در خلال این مدت حمایت از آنها به اشکال مختلف ادامه خواهد داشت.
در مورد برنامه‌های مشابه نیز قرار است برنامه‌ای که در آلمان اجرا شد، مجدداً در ماه‌های آتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تکرار شود؛ همچنین برنامه مشابهی را نیز برای حضور در بازار ایتالیا برنامه‌ریزی می‌کنیم که هم اکنون در حال انجام مقدمات آن هستیم. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سطح روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی به دلایل مختلف از جمله تحریم کاهش پیدا کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала