مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای نفت کشورش خبر داد

© Photo / IRNAمحسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران
محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه نحوه عرضه نفت خام در بورس با هدف تامین مالی از نقدینگی داخل کشور تغییر خواهد کرد، گفت: برای افزایش صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم، علاوه بر احیای بازارهای سنتی صادراتی، مقاصد و مشتریان جدیدی برای نفت ایران ایجاد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که صادرات نفت خام ایران در دولت فعلی روندی افزایشی داشته و در این مدت ایران توانسته علاوه بر افزایش صادرات، مطالبات نفتی خود را نیز دریافت کند.
همچنین در همین مدت در صنعت نفت برای جذب سرمایه مورد نیاز این صنعت نیز اقداماتی انجام شده که بیشتر بر جذب سرمایه از داخل کشور معطوف بوده و راهکارهایی مانند عرضه اوراق گواهی سپرده کالایی برای نفت در بورس انرژی نیز در دستور کار قرار دارد.
علاوه بر تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری از داخل کشور، شرکت‌های ایرانی نیز توانسته‌اند به ظرفیتی ارتقا پیدا کنند که آماده حضور در عرصه‌های بین‌المللی باشند.
محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بخشی از این مصاحبه اظهار داشت با اطمینان می‌توان گفت نسبت به دولت گذشته صادرات نفت بیشتری انجام می‌دهیم و در خصوص وصول مطالبات نفتی نیز مشکلی نداریم و همانطور که زمان می‌گذرد به صورت مدیریت شده صادرات را پی می‌گیریم.
امارات دو میلیون بشکه نفت راهی اروپا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
امارات دو میلیون بشکه نفت راهی اروپا کرد
ایرنا در بخش دیگری از این مصاحبه از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سوال کرد شما از قابلیت ایران برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ۵.۷ میلیون بشکه نفت صحبت کرده‌اید. برای رسیدن به این ظرفیت تولید چه میزان سرمایه‌گذاری نیاز است و آیا می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور، این مقدار سرمایه را تامین کرد؟
خجسته مهر در پاسخ گفت: برآورد برای رسیدن به ظرفیت تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت در روز واقع‌گرایانه و مبتنی بر پتانسیل تولیدی مخازن نفتی ایران است و مبنای کارشناسی دارد.
البته برای رسیدن به این تولید ۹۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که در وهله نخست از حداکثر ظرفیت تامین مالی داخل کشور استفاده کنیم، ضمن اینکه برای اجرای این پروژه‌ها شرکت‌های خارجی هم می‌توانند وارد سرمایه‌گذاری شوند و حضور شرکت‌های خارجی را منتفی نمی‌دانیم و این مسیر همیشه باز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала