در آمریکا از درآمدهای بی سابقه روسیه از طریق فروش گاز و نفت خبر دادند

© Depositphotos.com / Mic1805ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
رابرت راپیر، تحلیلگر در مقاله ای برای پورتال آمریکایی Oil Price نوشت: درآمد صادرات نفت و گاز روسیه با وجود تحریم های غرب که در تلاش برای آسیب رساندن به اقتصاد روسیه اعمال شده اند، بار دیگر افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده این نشریه به داده‌های یانیس کلوگه، کارشناس مؤسسه روابط بین‌الملل و امنیت آلمان استناد کرد که بر اساس آن، جریان پول از فروش منابع انرژی به این کشور اوراسیا به میزان 50 درصد افزایش یافته است.
تحلیلگر پورتال Oil Priceخاطرنشان می سازد درآمدهای نفت و گاز روسیه در آوریل رکورد دیگری را ثبت کرد: 1.8 تریلیون روبل در یک ماه به جای 1.2 تریلیون روبل در ماه مارس.
افزایش واردات نفت چین از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
افزایش واردات نفت چین از روسیه
راپیر اشاره کرد، او قبلاً هشدار داده بود که اقدامات محدودکننده غرب حتی می تواند به نفع مسکو باشد. او پیش از این پیش‌بینی کرده بود که اگر روسیه بتواند به فروش انرژی به کشورهایی که از اعمال تحریم‌ها خودداری می‌کنند ادامه دهد، عملکرد خوبی خواهد داشت.
این تحلیلگر توضیح داد حذف کامل نفت روسیه از بازار بدون افزایش قیمت طلای سیاه تا 200 دلار در هر بشکه غیرممکن است. علاوه بر این، با افزایش قیمت ها، جذابیت نفت روسیه افزایش می یابد. به عنوان مثال، در حال حاضر چین و هند انگیزه زیادی دارند که آن را با تخفیف خریداری کنید.
کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم ها علیه روسیه پس از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، با مشکلات اقتصادی - افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم - مواجه شده اند. این اقدامات تحریمی عمدتاً بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته را تحت تأثیر قرار داده اما در اروپا هر چه بیشتر به کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه فرا خوانده و بسیاری از برندها خروج خود را از روسیه اعلام کردند. کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی خواند، اما به آمادگی برای چنین تحولی در رویدادها اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала