سازمان بهداشت جهانی: هیچ مدرکی از جهش ویروس آبله میمون وجود ندارد

© AP Photo / Raphael Satterسازمان بهداشت جهانی: هیچ مدرکی از جهش ویروس آبله میمون وجود ندارد
سازمان بهداشت جهانی: هیچ مدرکی از جهش ویروس آبله میمون وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
اشتراک
یکی از مدیران ارشد آژانس سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت: سازمان بهداشت جهانی شواهدی دال بر جهش ویروس آبله میمون ندارد. بیماری عفونی که در غرب و مرکز آفریقا بومی بوده است تمایل به تغییر ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزاموند لوئیس رئیس دبیرخانه آبله که بخشی از برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت است، در یک جلسه توجیهی گفت: جهش‌ ها معمولاً با این ویروس کمتر می‌شوند، اگرچه توالی ژنومی موارد به آگاهی از شیوع فعلی کمک می‌کند.
ماریا ون کرخوف مسئول بیماری‌ های نوظهور و زئونوزهای سازمان جهانی بهداشت و رهبری فنی در مورد کووید-۱۹، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ مورد مشکوک و تایید شده در یک شیوع اخیر در اروپا و آمریکای شمالی شدید نبوده اند.
وی افزود: این یک وضعیت قابل کنترل است، به ویژه در اروپا. اما ما نمی‌توانیم با اتفاقاتی که در آفریقا می‌افتد، در کشورهایی که آندمیک هستند، چشم از توپ برداریم.
به گفته سازمان جهانی بهداشت، شیوع این بیماری در کشورهایی اتفاق می افتد که ویروس به طور منظم در آنها گردش نمی کند. دانشمندان به دنبال درک منشاء موارد و اینکه آیا چیزی در مورد ویروس تغییر کرده است یا خیر.
سازمان بهداشت جهانی از کلینیک های پوست و مراقبت های بهداشتی اولیه و همچنین کلینیک های سلامت جنسی می خواهد که نسبت به موارد احتمالی هوشیار باشند.
ویروس آبله میمون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
بیش از ۳۶ مورد آبله میمونی در بریتانیا شناسایی شد
بسیاری - اما نه همه - از افرادی که در شیوع فعلی آبله میمون تشخیص داده شده اند، مردانی بوده اند که با مردان (MSM) رابطه جنسی دارند. مقامات گفتند هنوز خیلی زود است که بگوییم چرا، اما این جمعیت ممکن است به دنبال مشاوره پزشکی یا دسترسی به غربالگری سلامت جنسی باشد. این ویروس معمولاً به راحتی بین افراد پخش نمی‌شود، اما می‌ تواند از طریق تماس نزدیک فرد به فرد یا تماس با وسایلی که توسط فرد مبتلا به آبله میمون استفاده می‌شود، مانند لباس، ملافه یا ظروف منتقل شود.
اندی سیل، مشاور استراتژی در بخش جهانی HIV، هپاتیت و برنامه‌ های STI در سازمان بهداشت جهانی گفت: ما می دانیم که MSM اگر بثورات غیرعادی را تشخیص دهد، به احتمال زیاد می خواهد آن را خیلی سریع برطرف کند. این واقعیت که آنها در پاسخ به علائم غیرعادی فعال بوده اند ممکن است بخشی از داستان باشد. این در هفته ها و روزهای آینده واضح تر خواهد شد.
ون کرخو گفت که انتظار دارد با گسترش نظارت، موارد بیشتری شناسایی شود.
سیل در پاسخ به این سوال که آیا یافته‌ های اولیه ممکن است به تبعیض دامن بزند، گفت: راه‌ هایی وجود دارد که می‌توانیم با جوامع کار کنیم تا از دهه‌ ها تجربه در مقابله با انگ و تبعیض با اچ‌ آی‌ وی بیاموزیم. ما می‌خواهیم این درس‌ها را در این تجربه به کار ببریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала