افزایش ۲۵ درصدی قیمت بستنی از ابتدای خردادماه +عکس

© Fotolia / Brent Hofackerبستنی پسته ای
بستنی پسته ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
انتشار افزایش قیمت بستنی و آبمیوه به انتقادات کاربران در فضای مجازی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی و آبمیوه با بیان اینکه از روز یکشنبه اول خردادماه قیمت بستنی و آبمیوه ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت، گفت: "مواد اولیه بستنی مثل شیر و شکر حدود ۲ برابر افزایش قیمت داشته‌ است. برای مثال قیمت شیر از ۶ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده‌ است. و افزایش دو برابری مواد اولیه در این صنف بیشتر از ۲۵ درصد افزایش قیمت در این صنف تاثیر داشته، اما اگر بیش از این افزایش قیمت داشته باشیم، دیگر از سوی مردم خریداری نمی‌شود. باید توجه داشت که بستنی یک کالای تفننی است و مثل برنج و نان نیاز اساسی مردم محسوب نمی‌شود، در صورت گرانی مردم آن را نمی‌خرند. به همین دلیل به افزایش قیمت ۲۵ درصدی این محصول اکتفا کردیم."
وی اضافه کرد که اتحادیه بستنی و آبمیوه، شب عید ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت که بعد از آن کل کالا‌ها دو برابر شد و دوباره در کل اصناف وابسته مجبور به افزایش قیمت به خصوص در محصول بستنی شدیم و مغازه‌هایی که برای مثال چند کارگر داشتند، مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. چون افزایش قیمت‌ها باعث کسادی بازار آن‌ها شده است. علاوه بر این مردم باید اطلاع داشته باشند که از مغازه یا کافه‌هایی که پروانه کسب دارند، بستنی یا آبمیوه خریداری کنند. مردم نباید از مکان‌هایی که پروانه کسب در محل کارشان نصب نیست، خرید کنند. چون ما هیچ تضمینی برای آن‌ها از نظر قیمت و آلودگی موادغذایی نداریم."
کاربران بسیاری به تندی به این خبر واکنش نشان می دهند و عنوان می‌کنند جای تاسف دارد که ابتدا عنوان کردند چند قلم کالای اساسی افزایش قیمت خواهد داشت اما این گرانی به سایر کالاها نیز سرایت کرده است و جای نگران کننده‌ی ماجرا این است که مشخص نیست این گرانی‌ها تا به کجا ادامه خواهد داشت. کاربران عنوان می‌کنند با آغاز فصل گرما باید دید به جز بستنی چه کالاهای دیگری گران خواهد شد. این کاربران از گرانیها و کوچک شدن سفره مردم و ترفندهای صدا و سیما برای فریب مردم گلایه و شکایت می‌کنند و عنوان می‌کنند بسیار دردآور است وقتی دولتمردان خود می‌داند با این گرانی‌ها به بر سر مردم خواهد آمد اما بی‌توجه به آن گزارش‌هایی با محتوی خرید مایحتاج یک ماه خانواده با یارانه و تسویه حساب دفتری با یارانه را از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала