کشف فسادهای بانکی در ایران چگونه جریان دارد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بانک ملت ایران
بانک ملت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
کارشناس: کشف فسادهای بانکی به‌دلیل سروکار داشتن با پول سخت و دشوار نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۸۰درصد تسهیلات کشور را ۲۰ ابربدهکار بانکی دریافت کرده‌اند، از ضرورت بررسی شرایط پرداخت تسهیلات و اخذ وثیقه از این افراد خبر داد.
وی خطاب به بازرسان گفت: "شما علاوه بر اینکه حوزه وسیع و تأثیرگذاری را در جامعه به‌عهده دارید از اختیارات کامل برای نظارت و بازرسی برخوردارید و نمی‌توانید بگویید "اختیار نداشته‌ام"، بر این اساس ضرورت دارد که به موضوعات کلان بانک‌ها ورود داشته باشید.
بچه نوزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
انتقاد کاربران از شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری +ویدئو، عکس
مشکلات بانک‌ها کم نیست. کشف فسادهای بانکی به‌دلیل سروکار داشتن با پول سخت و دشوار نیست. با توجه به این موضوع برای کشف انحرافات حوزه بانک و بانکداری باید به‌سراغ مسائل اصلی رفت نه اینکه با مسائل جزئی خودمان را سرگرم کنیم.
باید بررسی شود آیا بانک مرکزی به وظایف خود در راستای اجرای قانون ششم توسعه عمل کرده است. نیازی نیست پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه 15میلیونی بررسی شود، به‌جای این موضوعات، وضعیت پرداخت تسهیلات به ابربدهکاران بانکی را بررسی کنید و ببینید که؛ آیا سوءجریاناتی بوده است یا خیر؟
چه‌دلیلی دارد که بانک‌ها در خرید زمین، ساخت‌وساز برج وغیره فعالیت داشته باشند؟ اگر به‌صورت ریشه‌ای با برخی از انحرافات برخورد شود و مقصرین شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شوند، دیگران از ارتکاب آن اعمال مغایر قانون خودداری خواهند کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала