تحریم روسیه علیه مقام ها و شخصیت های کانادا

© AP Photo / Dmitry Lovetskyروسیه: تحریم یک جانبه آمریکا علیه کره شمالی را اجرا نخواهیم کرد
روسیه: تحریم یک جانبه آمریکا علیه کره شمالی را اجرا نخواهیم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اسامی 26 نفر از مقام ها و شخصیت ها کانادایی را که در لیست تحریم های مسکو قرار گرفته اند را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش به اقدامات کانادا، ورود سوفی ترودو، همسر نخست وزیر کانادا، فرمانده نیروی هوایی این کشور و همچنین 24 نفر دیگر از جمله مقامات و مدیران ارشد کانادا به خاک روسیه را ممنوع کرد.

در سایت وزارت خارجه روسیه آمده؛ در پاسخ به تحریم‌ های اعلام شده از سوی مقامات کانادایی علیه روسیه که نه تنها نمایندگان دولتی، نظامی و محافل تجاری، بلکه در برخی موارد نزدیک‌ ترین بستگان کسانی که در "فهرست سیاه" قرار دارند، تحت تأثیر قرار داده است، ورود به روسیه برای یک دسته مشابه از شهروندان کانادایی برای همیشه مسدود گردید."

اضافه شده است: ما در مورد مقامات ارشد، بستگان و دوستان آنها، مدیران ارشد مجتمع نظامی-صنعتی و صنعت کشتی سازی، فرماندهی نیروهای مسلح صحبت می کنیم. پس از انتشار این فهرست، متهمان آن در فهرست کلی "افراد مسدود شده" کانادایی درج شده در سایت وزارت امور خارجه قرار خواهند گرفت.

در این لیست 26 نفره، اسامی سوفی ترودو، همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، ژنرال اریک ژان کنی، فرمانده نیروی هوایی کانادا، آنگوس یان تاپسی معاون دریاسالار، فرمانده نیروی دریایی کانادا، ژنرال جاسلین "جو" پاول فرمانده ارتش کانادا دیده می شود.

همچنین خاطر نشان شده که در آینده نزدیک، اقدامات متقابل جدیدی در پاسخ به اقدامات خصمانه رژیم حاکم در کانادا، جاستین ترودو، که روس هراسی ستیزه جویانه را اتخاذ کرده است، انجام خواهد شد. تکمیل مجدد "فهرست توقف" روسیه به صورت عمومی اعلام خواهد شد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала