فیفا مانع برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران با روسیه

© Photo / IRNA تیم ملی فوتبال ایران
 تیم ملی فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
تیم ملی فوتبال ایران قصد داشت دیداری تدارکاتی را با روسیه برگزار کند اما فیفا مانع از انجام این مسابقه شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه دوستانه قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز ۱۶ خرداد به مصاف تیم ملی کانادا می‌رود.
پیش از این ایران انجام مسابقه با تیم‌های اروپایی را در دستور کار قرار داشت که این موضوع امکانپذیر نشد؛ از جمله دیدار با روسیه و آلبانی.
عملی نشدن بازی با روسیه و آلبانی اما هر کدام دلایل مختلفی دارد. آلبانی به خاطر درخواست های مالی از فهرست بازی های دوستانه ایران خارج شد. روسیه هم به دلیل تعلیق بودن از سوی فیفا به در پی وضعیت اوکراین قادر به انجام مسابقه نیست؛ موضوعی که فدراسیون فوتبال رسما از فیفا استعلام گرفته است.
حمید استیلی مدیر تیم ملی ایران در این خصوص گفت: برنامه تمام تیم‌های اروپایی در "فیفادی" پر است. فقط یک کشور روسیه بود. آنها هم -برای دیدار با ایران- اظهار تمایل کردند. از فیفا استعلام گرفتیم که اعلام شد نمی‌توانیم با روسیه بازی کنیم.
مدیر تیم ملی ایران همچنین درباره منتفی شدن رویارویی با آلبانی گفت: این مسابقه به خاطر بحث مالی امکان پذیر نشد. باید به آلبانی پول می‌دادیم و برای آنها پرواز اختصاصی می‌گرفتیم. قرار بود در تهران یا قطر با آلبانی بازی کنیم. وقتی در کانادا بازی گذاشتیم، به خاطر مسافت طولانی عملاً آلبانی از رده خارج شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала