آمار تکان‌دهنده از سقط جنین در ایران +ویدئو، عکس

CC BY 2.0 / lunar caustic / Embryo week 9-10جنین انسانی
جنین انسانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
رئیس کمیته جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت در سال حدود ۵۳۰ هزار سقط عمدی در ایران داریم.
به گزارش اسپوتنیک، بخش هایی از گفت و گوی اختصاصی خبرگزاری فارس با محمد اسماعیل اکبری، رئیس کمیته جمعیت و سرمایه اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام و از طراحان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایران در فضای مجازی منتشر می شود که با انتقاد کاربران همراه شده است.
محمد اسماعیل اکبری در رابطه با وضعیت جمعیت ایران و آمار سقط جنین در این کشور مواردی را عنوان کرد. وی گفت: "سقط عمدی یا جنایی نزدیک به یک سوم کل سقط‌ها را تشکیل می‌دهد که رقم بالا و خجالت آوری است؛ یعنی ما در سال حدود ۵۳۰هزار سقط عمدی داریم. سقط خود بخودی که ۴۴ درصد سقط‌ها را تشکیل می‌دهد خیلی رقم بالاتری از استاندارد دنیاست؛ یعنی حداقل ۲ برابر است. این نشان می‌دهد تعدادی که ما آن را سقط خود بخودی قلمداد می‌کنیم خود بخودی نیستند، بلکه تحریک به سقط شدند و بعد با نشانه‌هایی از سقط خود بخودی به مراکز مراجعه می‌کنند.
همچنین موضوع کاهش جمعیت در ایران به امری قابل توجه و مهم بدل شده و روند کاهشی آمار جمعیت به ویژه در دهه گذشته موجب نگرانی عمیق شده است. روند پیر سالی جمعیت و حرکت شتابان کشور به سمت سالمندی، مسؤولان مختلف را به این فکر سوق داده تا بتوانند با اعمال سیاست‌های تشویقی مردم؛ به ویژه زوجین جوان را به فرزند آوری هدایت کنند.از نظر ساختار جمعیتی افراد سالمند بالای ۶۰ سال در چند سال گذشته از ۶ درصد به ۸ درصد و الان به ۱۰.۵ درصد رسیده است و میانگین سن از ۲۶ سال الان ۳۴ است و داریم سالمند می‌شویم. وی تأکید کرد قانون جمعیت بسیار خوب طراحی شده و اگر نصف آن اجرایی شود، اوضاع جمعیتی ایران روبراه میشود.
در این میان نباید از سیاست‌های غلط و جمعیت‌زدای کشور در دو- سه دهه گذشته غافل بود که با هدایت و مدیریت ناصحیح، موجب بروز دل‌نگرانی‌های کنونی در حوزه جمعیت شد."قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" به عنوان مهمترین تصمیم در حوزه افزایش جمعیت چندی است که از تصویب دولت گذشته و پس از تأیید در شورای نگهبان توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است."
کاربران بسیاری از این صحبت ها انتقاد می کنند و عنوان می کنند مشخص است که با این شرایط سخت در ایران کسی حاضر نیست صاحب فرزند شود و این بدین دلیل است که سطح کیفیت زندگی و حداقل های زندگی در ایران برای شهروندان مهیا نیست و مسئولان باید از این وضعیت شرمنده باشند. این کاربران با خشم عنوان می کنند چرا با در زندگی افراد دخالت کرد که آنها زا سقط جنین بازدارشت و یا آنها را به فرزندآوری تشویق کنند؟! گروهی از کاربران نیز عنوان می کنند مسئولان باید ابتدا مشکلات پیش پای شهروندان را حل و فصل کنند و شرایط زندگی مناسب فراهم باشد و پس از آن است می توانند مردم را به فرزندآوری دعوت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала