ساخت 30 هزار قطعه و سامانه هوایی در صنایع وزارت دفاع ایران

© Photo / IRNAسرتیپ افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ایران
سرتیپ افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع  ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
سرتیپ افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ایران استفاده از ظرفیت های علمی داخلی از جمله شرکت های دانش بنیان و شرکت های خصوصی در ساخت هواپیمای ترابری "سیمرغ" را منجر به ساخت 30 هزار قطعه و سامانه هوایی عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ؛ سرتیپ خواجه فرد در مراسم رونمایی از هواپیمای ترابری سبک "سیمرغ" که با حضورامیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران و مسئولان وزارت دفاع در شرکت صنایع هواپیما سازی ایران ( هسا) اصفهان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: هواپیمای ترابری سبک " سیمرغ" به منظور رفع نیازِ حمل بارهای سبک تا سقف 6 تن طراحی و ساخته شده است که قابلیت و مزیت هایی را برای ناوگان ترابری هوایی کشور به ارمغان خواهد آورد.
هواپیمای ترابری سبک سیمرغ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
رونمایی از هواپیمای ترابری سبک "سیمرغ"
وی با اشاره به توانایی انجام مأموریت های هواپیمای ترابری "سیمرغ" در حوزه تجاری و ترابری، نظامی ، امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و انجام مأموریت های تاکتیکی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز کشور، این هواپیما با تکیه بر ظرفیت های بومی علمی، بازطراحی و به دست متخصصان دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و همکاری شرکت های دانش بنیان ساخته شده است.
امیر خواجه فرد با بیان این‌که "در چند سال اخیر تحقیقات گسترده ای در زمینه ی طراحی، تولید و رفع نواقص هواپیمای ترابری سیمرغ به انجام رسیده است" ادامه داد: تحریم ها، تهدید ها، کرونا و موانع طراحی در ساخت قطعات های تِک به هیچ وجه خللی درعزم راسخ متخصصان هوایی در تحقق شعار" ما میتوانیم" ایجاد نکرد و امروز به برکت خون شهیدان و جانفشانی دست اندر کاران حوزه ی دفاعی، شاهد یک محصول توانمند بومی در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه هواپیمای ترابری سبک" سیمرغ" مراحل طراحی، ساخت و مونتاژ خود را پشت سر گذاشته و به زودی شاهد آزمون های پروازی خود را انجام خواهد داد گفت: ان‌شاء الله بعد از تست های تاکسی، خزش روی باند با سرعت های متنوع و پشت سر گذاشتن استانداردهای مقررات بین المللی، پروازموفق هواپیمای ترابری سبک سیمرغ را شاهد خواهیم بود.
سرتیپ خواجه فرد هواپیمای ترابری سبک سیمرغ را پرنده ای با قبلیت های چندگانه و مجهز به درب رمپ عقب ویژه حمل بار و تحهیزات عنوان کرد و افزود: حمل خودروهای سبک، امداد رسانی،حمل انواع موتور هواپیما چابکی با سرعت و شعاع پروازی مناسب از دیگر ویژگی های این پرنده است.
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی جدید هواپیمای سیمرغ را تحت الزامات و قانون های بین المللی هوانوردی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های علمی داخلی از جمله شرکت های دانش بنیان در این پروژه منجر به ساخت 30 هزار قطعه و سامانه هوایی،طراحی و ساخت پیکچر های پیچیده و بزرگِ مونتاژی، طراحی و ساخت سامانه های تست و آزمون و تدوین بیش از هزار جلد مستندات طراحی شده است که این موضوع دستاوردهای قابل توجهی برای ارتقا و پیشرفت صنعت کشور به ارمغان خواهد آورد.
سرتیپ خواجه فرد با بیان این‌که "تولید این هواپیما نیاز کشور در حوزه ترابری هوایی را برطرف خواهد کرد" افزود: در این خصوص پروژه هواپیمایی ترابری سبک سیمرغ نه تنها 10 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایحاد کرده است؛ بلکه در پس این اشتغال زایی ازخروج مبالغ هنگفت ارزی نیز جلوگیری نموده است.
وی با بیان این که "طراحی و ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ زمینه ساز مشارکت های بین المللی خواهد بود گفت: انشاء تولید این هواپیما بستر طراحی و ساخت بومی هواپیماهای ترابری با تناژ بالا و همچنین مساقربری را ایجاد خواهد کرد.
امیر خواجه فرد با بیان آمادگی تولید انبوه هواپیمای ترابری سبک در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خاطرنشان ساخت: این اقدام با درخواست و سفارش سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و شهرسازی ، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت صمت و پیگیری مجلس محترم شورای اسلامی در بخش حمایت از پروژه های ملی کلان، قطعا قابل تحقق و اجرا خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала