مامور اطلاعاتی سابق آمریکا از پیامدهای جنگ سرد جدید با روسیه سخن گفت

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفد در واشنگتن
کاخ سفد در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
ممکن است "جنگ سرد جدید" با روسیه که توسط ایالات متحده آغاز شده، به نتایج بسیار اسفناکی منجر شود. پل پیلار، پیش کسوت جامعه اطلاعاتی آمریکا و یکی از کارمندان ارشد مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه جورج تاون در مقاله خود برای نشریه نشنال اینترست، این مطلب را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله خاطرنشان کرد: واشنگتن رسمی برنامه های خود برای تضعیف روسیه را علنا ​​اعلام می کند و چنین نیتی دو مشکل بزرگ برای ایالات متحده دارد. اولاً، چنین نگرش صریح ضد روسی به نفع مسکو است چون روسیه بارها در مورد تهدید غرب صحبت کرده است و کاخ سفید در واقع این سخنان را تایید می کند. ثانیاً، چنین اظهاراتی توسط اعضای دولت بایدن حل و فصل اوضاع در اوکراین را بسیار دشوارتر می کند.
این تحلیلگر که پیش از این ریاست بخش های تحلیلی سیا در خاورمیانه، خلیج فارس و جنوب آسیا را بر عهده داشت، گفت: اساساً ایالات متحده جنگ سرد جدیدی را علیه روسیه اعلام کرده است.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
ارائه شواهد جدیدی درباره آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین از سوی روسیه
چنین اقداماتی در تضاد کامل با امنیت بین المللی است. تهدید دائمی بحران، خطر تبدیل شدن به یک جنگ واقعی را ایجاد خواهد کرد. پیلار گفت که همه اینها رسیدگی به مسائل جهانی مورد توجه مشترک را دشوار می کند.
جنگ سرد جدید با روسیه، درست مانند جنگ قبلی، نویدبخش هیچ چیز خوبی نیست. این جنگ با ایجاد دنیای تک قطبی به پایان نمی رسد و ممکن است اصلاً به هیچ وجه تمام نشود.
پیش از این، نشریه بریتانیایی Spiked مقاله ای منتشر کرده بود که در آن اعلام شده بود ایالات متحده دلش برای دوره جنگ سرد تنگ شده و بحران اوکراین را فرصتی برای یادآوری موفقیت های گذشته خود می بیند.
نشریه چینی Huanqiu Shibao به نوبه خود بیان کرد که ایالات متحده دسیسه گر اصلی قرن بیست و یکم با ذهنیت جنگ سرد است که هدف آن تجزیه و تضعیف روسیه است. این روزنامه خاطرنشان می کند که بیش از 30 سال از پایان جنگ سرد می گذرد، اما "ارواح" آن هنوز زنده هستند. واشنگتن به دنبال برانگیختن یک تقابل ایدئولوژیک است و توهم دشمنی خیالی را ایجاد می کند که قادر به رهایی از آن نیست. وخامت اوضاع در اوکراین تله جدیدی است که در قرن بیست و یکم توسط ایالات متحده، توطئه گر جنگ سرد، در تلاش برای بلعیدن روسیه و کنترل اروپا و در نتیجه حفظ هژمونی مطلق خود در جهان، راه اندازی شده است.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در 24 فوریه برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، کشورهای غربی تحریم ها را علیه مسکو افزایش دادند. در اروپا، فراخوان ها به کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه بلندتر طنین انداز شدند و بسیاری از برندها خروج خود را از این کشور اعلام کردند. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و سایر کشورها آسمان خود را در برابر هواپیماهای روسی بسته اند. از جمله ذخایر ارزی روسیه به میزان حدود 300 میلیارد دلار مسدود شده است.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده و هدف اصلی غرب بد کردن زندگی میلیون ها نفر است. به گفته وی، رویدادهای جاری، هم در عرصه سیاست و هم در اقتصاد، به سلطه جهانی غرب خط پایان می کشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала