گزارش و تحلیل

"آزادی برای گندم اوکراین!"

© Sputnik / Artem Kreminskyتأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
به آنجا - سلاح، از آنجا - گندم. افشای دیگری از نفاق کشورهای غربی در بحران اوکراین.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین می نویسد: کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، دائما در تلاش برای تصاحب منابع استراتژیک مانند نفت هستند. اکنون غلات در حال تبدیل شدن به یک منبع استراتژیک شده است و غرب بازهم ماهیت حریص و شیطانی خود را نشان می دهد.
روز دوشنبه، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا گفت که در واکنش به تشدید بحران جهانی مواد غذایی، غرب باید به سرعت به اوکراین کمک کند تا ذخایر غلات رو به رشد خود را صادر کند.
وزیر خارجه کانادا گفت: "میلیون ها تن غله در سیلوهای اوکراین گیر کرده است. ما باید آن را به بنادر اروپایی برسانیم."
اوکراین را انبار غله اروپا می نامند. بر اساس گزارش مرکز ارائه دهنده خدمات اطلاعاتی IHS Markit، اوکراین در سال 2021، 14 درصد از کل عرضه غلات به اتحادیه اروپا را (دومین عرضه بزرگ غلات به اتحادیه اروپا) به خود اختصاص داده است. وبگاه آمریکایی پولیتیکو گزارش داد که کمیسیون اروپا روز پنجشنبه استراتژی همبستگی اتحادیه اروپا با اوکراین را به منظور "بازسازی مرزها و افزایش ظرفیت جاده ها و راه آهن برای صادرات غلات اوکراین" اعلام کرد. طبعا برای محافظت از اوکراین -"انبار غله".
اوکراین همچنین صادرکننده مهم غلات برای کل جهان است. سازمان ملل متحد تایید کرده است که درگیری روسیه و اوکراین به واردات غلات به کشورهای فقیر آسیب می رساند. رویترز در ژانویه مقاله‌ای منتشر کرد که در آن گفته شده که اوکراین اخیراً سالانه بیش از 40 درصد ذرت و گندم خود را به خاورمیانه و آفریقا تحویل می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان زلنسکی درباره تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان زلنسکی درباره چگونگی تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین پاسخ داد
یکی از محققان چینی به گلوبال تایمز گفت که بدون شک هدف ملانی جولی کمک به کل جهان نیست، بلکه به طور خاص به غرب است.
وی افزود: "با کمک به اوکراین برای "آزادسازی" گندم، برخی از کشورهای غربی در تلاش هستند تا مشکل کمبود مواد غذایی خود را حل کنند. آنها با سوء استفاده از وضعیت اسفبار اوکراین، قصد دارند مواد غذایی را با قیمت های پایین خریداری کنند. این غارت واقعی است. این امر یک بار دیگر ماهیت خودخواه و حریص غرب را آشکار می کند.
غرب در حال دامن زدن به درگیری بین روسیه و اوکراین است. و این یکی از علل تشدید بحران جهانی مواد غذایی است. به عقیده کارشناس فوق، کشورهای غربی امیدوارند که اوکراین از فروش غلات سود اقتصادی چندانی کسب کند و این کار منجر به طولانی شدن درگیری تا شکست روسیه شود.
غرب با دعوت به "نجات" گندم اوکراین، به تحویل سلاح به آن کشور ادامه می دهد. به عنوان مثال، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، که از "آزادسازی گندم اوکراین" حمایت می کند، پس از بازدید از کی یف در 8 مه، از تحویل سلاح و تجهیزات جدید به اوکراین خبر داد.
مزرعه گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اوکراین با وجود خطر کمبود غلات، گندم به اروپا صادر می کند
یک کارشناس چینی گفت: "به آنجا - سلاح، از آنجا - گندم"، این اصل بار دیگر ثابت می کند که کشورهای غربی چقدر ریاکار هستند. وی افزود: "آنها فقط پیروزی و سود را می شناسند، اما هرگز شکست یا باخت را نمی شناسند." آنها نیازهای خود را به هزینه دیگران برآورده می کنند.
غرب مدعی حمایت و همدردی با اوکراین است. اما غرب به زندگی اوکراینی ها اهمیت نمی دهد. اوکراین در جنگ نیابتی خود با روسیه نقش یک عروسک خیمه شب بازی را ایفا می کند. ببینید چه اتفاقی برای اوکراین افتاده است. اقدامات غرب به اوکراین آسیب می رساند.
مشکل صادرات غلات اوکراینی باید فوراً حل شود. اما کار هماهنگی باید توسط سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد انجام شود. و مبتکران و مشوقان درگیری روسیه و اوکراین حق ندارند به چنین فراخوان هایی توسل کنند. به جای درخواست "آزادسازی گندم اوکراین"، آنها باید بر پایان دادن به این درگیری در اسرع وقت تمرکز کنند تا عواقب مضر اقدامات آنها به کل جهان آسیب نرساند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала