چرا ایلان ماسک سهام اسپیس ایکس را می‌فروشد؟

© AFP 2023 / Britta Pedersen ایلان ماسک
 ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
ماسک: توییتر باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌‌ای دارد و من آن را متحول خواهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک پست"، ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی، احتمالاً قصد دارد سهام اسپیس ایکس را برای تامین مالی قرارداد خرید شبکه اجتماعی توییتر، بفروشد.
در پایان ماه آوریل، ماسک برای خرید شبکه توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار به توافق رسید. او در توضیح این خرید گفت که به پتانسیل توییتر برای تبدیل شدن به پلتفرمی برای آزادی بیان در سراسر جهان اعتقاد دارد.
سهم فعلی ماسک در توییتر حدود ۲/ ۹ درصد است که ارزش آن حدود ۳/ ۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود و با این حساب، ایلان ماسک برای تحقق هدف خود برای خرید تمامی ‌‌سهام توییتر باید ۴۰ میلیارد دلار دیگر بپردازد.
این میزان پول نقد، حتی برای ثروتمندترین مرد جهان هم رقم زیادی است. چندی پیش یک یا زنشریه های آمریکایینوشت که ایلان ماسک در سال گذشته و از طریق فروش سهام تسلا، حدود ۴/ ۱۶ میلیارد دلار پول نقد به دست آورده است. یکی دیگر از گزینه‌هایی که ایلان ماسک می‌تواند از آن بهره برد، ارائه سهام تسلا به عنوان وثیقه برای دریافت وام است.
Little doll  in walnut  shell - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
هشتگ مهمونی ترند یک توییتر فارسی شد +عکس، ویدئو
همچنین این احتمال وجود دارد که ماسک بخواهد یک شریک را برای تامین پول نقد برای خرید سهام توییتر انتخاب کند تا بتواند از این طریق، توییتر را به پلتفرمی ‌‌برای آزادی بیان در جهان تبدیل کند. البته همه اینها منوط به این است که هیات‌مدیره توییتر در نهایت، با پیشنهاد ماسک برای تصاحب تمامی‌‌ سهام این شرکت موافقت کند. اقدامی‌‌که با توجه به خبرهایی که طی روزهای اخیر به گوش رسیده، احتمال آن بسیار کم است.
گفتنی است،ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، خبر داد که برای بررسی میزان حساب‌های جعلی و تبلیغاتی در توییتر، روند خرید این شرکت را موقتا به حال تعلیق درآورده است.
پس از انتشار توییت ایلان ماسک سهام شرکت توییتر در بازار بورس نیویورک بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد اما بعدا بالاتر رفت. شرکت توییتر هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای عنوان داشت: فقط یک آدم احمق می‌تواند توییتر را به این مبلغ خریداری کند و ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر شرکت تسلا آدم احمقی نیست. به علاوه، چگونه می‌تواند چنین معامله‌ای انجام شود وقتی که احتمالا او به طور غیرقانونی سهامش را خریداری کرده است؟
ایلان ماسک در حال حاضر با شکایتی مواجه شده است؛ شکایتی که وی را به دلیل خرید سهام بیشتر با قیمت‌های پایین‌تر در این شبکه اجتماعی متهم می‌کند. همچنین، ادعا شده است که این میلیاردر سهام خود را تا قبل از اینکه آن را دو برابر کند و به بیش از ۹ درصد برساند، اعلام نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала