هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به "خسارت قابل توجه" در پذیرش سوئد در ناتو

© AFP 2023 / Alexander Nemenovهشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به "خسارت قابل توجه" در پذیرش سوئد در ناتو
هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به خسارت قابل توجه در پذیرش سوئد در ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد: پیوستن سوئد به ناتو صدمات قابل توجهی به امنیت اروپای شمالی و به طور کلی در قاره اروپا وارد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه برای پیوستن سوئد به ناتو از جمله اقداماتی که ماهیت نظامی-فنی دارند، بردارد.
در این پیام آمده است: ورود سوئد به ناتو صدمات قابل توجهی به امنیت شمال اروپا و قاره اروپا در کل وارد خواهد کرد. فدراسیون روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه، چه از نظر ماهیت نظامی-فنی و چه از نظر ماهیت دیگر، انجام دهد تا از تهدیدات ناشی از این ارتباط علیه امنیت ملی خود جلوگیری کند. در این راستا، بسیاری از شرایط به شرایط خاص برای ادغام سوئد در اتحاد آتلانتیک شمالی، از جمله چشم انداز استقرار سیستم های تسلیحات ضربتی این بلوک نظامی در خاک سوئد بستگی دارد.
وزارت خارجه همچنین تاکید کرد که چنین تصمیمی از سوی مقامات پادشاهی باعث افزایش سطح امنیت در منطقه نخواهد شد.
در هر صورت، عضویت در ناتو سطح امنیت سوئد را افزایش نمی‌دهد، اگر چه کسی کشور را تهدید نمی‌ کند، اما قطعاً منجر به از دست دادن حاکمیت در تصمیم‌ گیری‌ های سیاست خارجی خواهد شد. به نوبه خود، ما متقاعد شده ایم که چنین انتخابی از سیاستمدارانی که در حال حاضر در سوئد در قدرت هستند، منافع بلندمدت مردم سوئد را برآورده نمی کند.
پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که ورود فنلاند و سوئد به ناتو تهدیدی برای فدراسیون روسیه نخواهد بود، اما واکنشی را در پی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала