اعلام پنج هواپیمای خطرناک برای نیروی هوایی آمریکا

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام پنج هواپیمای خطرناک برای نیروی هوایی آمریکا
اعلام پنج هواپیمای خطرناک برای نیروی هوایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
دیده بان نظامی، سوخو-۳۵ و میگ-۳۱ را خطرناک ترین جنگنده ها برای نیروی هوایی آمریکا ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله ای در مجله دیده بان نظامی (Military Watch)، ایالات متحده جنگنده های F-35A و F-15EX را سفارش داده است، اما قدرت های دیگر نیز فاصله چندانی با آنها ندارند و در حال بهبود نیروهای هوایی خود هستند.
خاطرنشان می شود که در طول جنگ سرد، بزرگترین تهدید برای هوانوردی نظامی آمریکا هواپیماهای شوروی بود. اکنون مدل های چینی نیز به جمع رقبا اضافه شده است. جنگنده‌ های روسیه و چین هم با متحدان خود و هم با شرکای آمریکایی مانند آنگولا، الجزایر و پاکستان وارد خدمت می‌شوند.
در این مقاله به پنج هواپیما اشاره شده است که تهدیدی برای هوانوردی آمریکا هستند. اولین در این لیست، جنگنده نسل پنجم چینی J-20 است. به گفته نویسنده این مقاله، این مدل مدعی اصلی عنوان آماده ترین جنگنده هوایی جنگنده در جهان است. اما در عین حال، نقاط ضعفی نیز دارد - به عنوان مثال، اویونیک قدیمی.
دومین مورد در بین رقبا میگ-۳۱ بی ام / BSM است که در سال ۱۹۸۱ وارد خدمت شد و دارای قابلیت "انقلابی" بود.
میگ-۳۱ در ادغام رادارهای اسکن شده الکترونیکی برای نبرد هوایی، پرواز و پرتاب موشک در ارتفاعات شدید و رسیدن به سرعت های مافوق صوت برای مدت زمان طولانی، دو دهه از همتایان غربی خود جلوتر بود. موتورهای این جنگنده ها هنوز قدرتمندترین موتورهای جهان هستند و ارتقاء به انواع BM و BSM در سال‌های اخیر، امکانات نبرد هوایی را فراتر از خط دید گسترش داده است.
علاوه بر این، میگ-۳۱ ها مجهز به رادارهای "بی نظیر" Zaslon-M و همچنین موثرترین موشک های Rآر-۳۷ ام با برد ۴۰۰ کیلومتر و سرعت ۶ ماخ هستند.
یکی دیگر از رقبای موجود در این لیست، جِی-۱۶ چینی است که در سال ۲۰۱۴ به کار گرفته شد و نسخه ارتقا یافته سوخو-۲۷ است. از جمله ویژگی های آن می توان به پوشش سطح پایین، استفاده از مواد کامپوزیتی و موشک های هوا به هوا پی ال-۱۵ و پی ال-۱۰ اشاره کرد.
در متن آمده است: این جنگنده مانورپذیری بالا، استقامت، سرعت عالی و ارتفاع پروازی سوخو-۲۷ را به ارث برده و بهبود بخشیده است. در میان تجهیزات این جنگ افزار چینی، رادار با آرایه آنتن با اسکن الکترونیکی خودکار (AFAR)، مناظر پیشرفته روی کلاه ایمنی و کانال های انتقال داده ذکر شده است.
هواپیمای بعدی این لیست، جی-۱۰سی چینی است که متعلق به نسل ++۴ است. بیش از ۲۰۰ فروند از این قبیل در خدمت ارتش چین هستند. این جنگنده سبکتر از جی-۲۰ و جی-۱۶ است، اما در عین حال دارای همان اویونیک و موشک است. با این حال، قیمت سبک بودن یک محدودیت در قابلیت ها و ویژگی ها بود.
یکی دیگر از رقبای قدرتمند جنگنده های آمریکایی، سوخو-۳۵ روسی است که بر پایه سوخو۲۷ ساخته شده و در سال ۲۰۱۴ وارد خدمت شد.
این نشریه خاطرنشان می کند: از جمله مزیت ها باید به برد پرواز، مانورپذیری عالی و استفاده از رادار سه گانه - نصب شده در کمان Irbis-E و رادارهای دوگانه با AFAR تعبیه شده در بال ها اشاره کرد. سوخو-۳۵ برای مقابله با تهدیدات جدی جنگنده های رادارگریز آمریکایی طراحی شده است و در آینده موشک های پیشرفته تر آر-۳۷ ام و کا-۷۷ ام را دریافت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала