یارانه نقدی در ایران به یارانه تخفیف تبدیل می شود

© REUTERS / Raheb Homavandiیارانه نقدی در ایران به یارانه تخفیف تبدیل می شود
یارانه نقدی در ایران به یارانه تخفیف تبدیل می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
اشتراک
داریوش ابوحمزه، معاون رفاه و کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: پرداخت بعدی به همین منوال و مقدار است، اما ممکن است مدل آن از حالت نقدی به حالت "تخفیف در خرید" روی کالاها تغییر کند که اگر این سیاست اجرا شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک؛با آغاز اجرای طرح "مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها" از بیستم اردیبهشت ماه، وزارت تعاون، کار و اجتماعی ایران که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوار و دهک بندی آنها را برعهده داشته، روش‌هایی را برای استعلام و ثبت اعتراض به دهک‌بندی‌ها اعلام کرده است.
بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود، یارانه آنها جبران خواهد شد.
سبد کالایی جایگزین یارانه نقدی در آینده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
سبد کالایی جایگزین یارانه نقدی در آینده
و اما افرادی از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹، یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبوده‌ و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستند، نیز می توانند طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه‌ای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
در صورت تأیید درخواست، یارانه کمک معیشتی جدید از ابتدای اجرای برنامه محاسبه و به خانوار تعلق خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала