هشدار درباره خطر جنگ به دلیل تحریم ها علیه روسیه

© AP Photo / Alik Kepliczهشدار درباره خطر جنگ به دلیل تحریم ها علیه روسیه
هشدار درباره خطر جنگ به دلیل تحریم ها علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
متیو راندال، متخصص روابط بین‌الملل و مدرس دانشگاه ناتینگهام در مقاله خود برای نشنال اینترست هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در زمینه علمی خطر جنگ بین مسکو و غرب را به همراه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس خاطرنشان کرد: قطع همکاری بین موسسات بین‌المللی و سازمان‌های روسی، لغو دسترسی دانشمندان به مجلات علمی جهان، ممنوعیت تأمین مالی تحقیقاتی که به همراه متخصصان روسیه انجام می‌شود، امنیت بین‌المللی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.
رندال نوشت: "این خطر جنگ را تشدید می کند. تماس های روسیه و غرب به طرفین اجازه می دهد تا توانایی ها، انگیزه ها و نیات یکدیگر را به درستی ارزیابی کنند. در غیر این صورت، محاسبات اشتباه محتمل تر می شود."
Военные Народной милиции ЛНР ведут огонь по позициям ВСУ в направлении Лисичанска в Луганской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
نظامیان انگلیسی به رهبری عملیات نیروهای مسلح اوکراین ادامه می دهند
وی همچنین خاطرنشان کرد که پایان همکاری های علمی به مهمترین تحقیقات طراحی شده برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی ضربه می زند، زیرا علم روسیه در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند. وی به ویژه بر اهمیت کار دانشمندان روسیه در مورد گرم شدن قطب شمال تأکید کرد.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین، کشورهای غربی تحریم ها را علیه مسکو افزایش دادند. در اروپا، فراخوان ها به کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه بلندتر طنین انداز شدند و بسیاری از برندها خروج خود را از این کشور اعلام کردند. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و سایر کشورها آسمان خود را در برابر هواپیماهای روسی بسته اند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده و هدف اصلی غرب بد کردن زندگی میلیون ها نفر است. به گفته وی، رویدادهای جاری، هم در عرصه سیاست و هم در اقتصاد، به سلطه جهانی غرب خط پایان می کشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала