سازمان ملل خواستار اعمال کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی در مورد آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
سازمان ملل در نظر دارد از کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی برای رفع نگرانی‌های روسیه در مورد سلاح‌های زیستی ایالات متحده در اوکراین استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، توماس مارکرام، نماینده عالی سازمان ملل متحد در امور خلع سلاح در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که سازمان ملل از طرفین می‌خواهد که از بندهای ۵ و ۶ کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی برای رفع نگرانی‌های روسیه در مورد برنامه بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین استفاده کنند.
  جنین شناس در حال انجام لقاح مصنوعی در آزمایشگاه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
گزارش و تحلیل
اوکراین، دست های پنهان آمریکا در فعالیت های بیولوژیک
مارکرام تصریح کرد: فدراسیون روسیه، ایالات متحده آمریکا و اوکراین اعضای کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی هستند. کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی شامل تعدادی از اقدامات است که طرف‌های مربوطه می‌توانند برای رسیدگی به موقعیت‌هایی که در آن نگرانی یا سوء ظن در مورد فعالیت‌های همکاران خود دارند، انجام دهند.
وی به عنوان نمونه به بندهای ۵ و ۶ اشاره کرد و افزود: من از هر کشوری می‌خواهم تا از رویه‌های موجود در کنوانسیون استفاده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала