ارائه پیشنهاد ایجاد یک مرکز علمی در دریای خزر توسط آکادمی علوم روسیه

© Sputnik / Dmitriy Korobeynikov /  مراجعه به بانک تصاویر ممنوعیت شنا در دریای خزر
ممنوعیت شنا در دریای خزر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
آکادمی علوم روسیه پیشنهاد ایجاد یک مرکز علمی با مشارکت کشورهای حاشیه خزر برای تحقیقات مشترک و نظارت بر وضعیت اکولوژیکی دریای خزر را ارائه داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتون وارفولومیف، دکترای علوم سیاسی، رئیس دپارتمان همکاری‌های بین‌المللی آکادمی علوم روسیه، روز چهارشنبه در نشست بین‌المللی "گفتگوی خزر" که در مسکو برگزار می‌شود، اعلام کرد: آکادمی علوم روسیه ایجاد یک مرکز علمی با مشارکت کشورهای حاشیه خزر برای تحقیقات مشترک و نظارت بر وضعیت اکولوژیکی دریای خزر را پیشنهاد می‌دهد.
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
ایران به دنبال ایجاد تجارت با روسیه از طریق دریای خزر است
وارفولومیف بیان داشت: آکادمی علوم روسیه ضروری می‌داند که همکاری چندجانبه در خزر را به یک کانال عملی تبدیل کند. ... پیشنهاد می کنیم موضوع ایجاد یک مرکز علمی در دریای خزر به صورت پنج جانبه با مشارکت همه کشورهای حاشیه خزر بررسی شود. در این مرکز، امکان انجام تحقیقات مشترک از جمله در زمینه‌هایی مانند ایمنی زیستی، پزشکی زیستی و هوش مصنوعی و همچنین پایش وضعیت اکولوژیکی دریای خزر، بررسی منابع معدنی و بیولوژیکی آن وجود خواهد داشت.
به گفته وی، هم اکنون ایده ایجاد این مرکز در حال بررسی است. وارفولومیف همچنین حضور متخصصان از کشورهای دیگر در این مرکز را رد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала