واردات خودرو به ایران آزاد شد

CC BY 4.0 / IRNA / سید رضا فاطمی امین
سید رضا فاطمی امین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از تصویب کلیات واردات خودرو به این کشور در هیئت دولت خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شاتا، رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از تصویب کلیات واردات خودرو به این کشور در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد.
فاطمی‌امین بیان داشت: جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو به‌زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.
وزیر صمت افزود: از روزهای نخست بر عهده گرفتن مسئولیت، باور به لزوم ایجاد بازار رقابتی و پاسخگویی مناسب به نیاز خریداران داشتیم و لغو ممنوعیت واردات خودرو را به‌عنوان یکی از برنامه‌های جدی ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار قراردادیم.
Иранские машины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
تصمیم دولت ایران درباره فروش خودرو
وی تصریح کرد: با توجه رفع موانع صادراتی و افزایش صادرات که به برطرف شدن مشکل تراز ارزی کشور کمک کرد، دیگر ضرورتی برای استمرار ممنوعیت واردات خودرو نبوده و خواستار آزادسازی واردات آن برای ایجاد بازار رقابتی در کشور شدیم؛ با برگزاری چندین جلسه در مراجع ذی‌ربط و هیئت دولت، آزاد شدن واردات خودرو را به‌دور از هیاهوهای رسانه‌ای به‌صورت جدی پیگیری کردیم.
وزیر صمت ادامه داد: سرانجام با ارائه گزارش های کارشناسی و بیان استدلال های منطقی، پیگیری‌های مستمر نتیجه داد و پیشنهادهای این وزارتخانه در هیئت دولت به تصویب رسید. روش‌های متعدد واردات خودرو در آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، مشخص‌شده است. در شرایط کنونی با توجه به این‌که تولید خودرو بسیار کمتر از تقاضای بازار است، واردات برای تنظیم و کنترل بازار آزاد خودرو ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала