مسکو خواستار عذرخواهی ورشو به دلیل حمله به سفیر خود شد

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در رتبه بندی ثبات اقتصادی به بالاترین مکان در طول تاریخ خود رسید
روسیه در رتبه بندی ثبات اقتصادی به بالاترین مکان در طول تاریخ خود رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه خواستار عذرخواهی لهستان به دلیل حمله به سفیر این کشور در ورشو در نهم ماه مه شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه کریستوف کرایوسکی، سفیر لهستان در مسکو را احضار کرده و خواستار عذرخواهی این کشور به دلیل حمله به سفیر روسیه در ورشو شد.
مسکو این حادثه را نقض آشکار کنوانسیون وین دانسته و وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که لهستان به یکی از تعهدات اصلی خود یعنی تضمین مصونیت دیپلمات‌های روسیه، عمل نکرده است.
 ورشو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
حمله به سفیر روسیه در لهستان
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: به کرایوسکی گفته شد که طرف روس منتظر عذرخواهی رسمی از سوی رهبری لهستان در رابطه با آنچه اتفاق افتاده، است و خواستار اطمینان از امنیت سفیر روسیه و همه کارکنان دیپلماتیک روسیه در لهستان است.
این وزارتخانه افزود که گام‌‎های بعدی مسکو به واکنش ورشو به این تقاضا بستگی خواهد داشت.
در نهم ماه مه، سرگئی آندریف، سفیر روسیه به احترام هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی برای تقدیم تاج‌ گل وارد گورستان ورشو شد که مسیر وی توسط لهستانی‌ها و اوکراینی‌های در حالیکه شعارهای توهین آمیز سر می‌دادند، مسدود شد و سپس به سفیر روسیه یک مایع قرمز رنگ پاشیده شد (بعداً معلوم شد که این مایع شربت بوده است).
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала