هیوندای غیرقابل توقف‌ترین وسیله نقلیه را می‌سازد+ عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeایران با شرکت هیوندای کره جنوبی قرارداد کشتی سازی می بندد
ایران با شرکت هیوندای کره جنوبی قرارداد کشتی سازی می بندد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2022
اشتراک
هیوندای که پیش از این از این کانسپت برای ربات چهارپای خود رونمایی کرده بود، اکنون قصد دارد وارد فاز ساخت شود.
به گزارش اسپوتنیک، خودروهای مفهومی بسیاری در دنیا شکل می‌گیرند، اما تعداد کمی از آنها به اندازه وسایل نقلیه کاربردی نهایی هیوندای با پایه‌های روباتیک هستند و جالب‌تر اینکه شرکت در ساخت آنها نیز با توسعه و تاسیسات آزمایشی جدیدی که در مونتانا ساخته خواهد شد، بسیار جدی است. استودیوی New Horizons طی پنج سال آینده حدود ۲۰ میلیون دلار دریافت و حدود ۵۰ نفر را استخدام خواهد کرد. واقع در پردیس نوآوری دانشگاه ایالتی مونتانا در بوزمن، مونتانا؛ واحدی متمرکز بر توسعه وسایل نقلیه حرکتی نهایی خواهد بود که با دو پروژه شروع می‌شود.
هدف در اینجا ساخت غیرقابل توقف‌ترین وسایل نقلیه زمین ناهموار در بازار است. به این ترتیب، این وسایل دارای چهار چرخ الکتریکی خواهند بود که هر کدام روی پایه‌های مفصل عجیب و غریب نصب می‌شوند. این پاهای روباتیک قدرتمند می‌توانند از لگن خم شوند یا بچرخند، دوباره در زانو و مچ پا خم شوند و چرخ‌ها را پیش از لمس کردن به طور کامل بچرخانند. آنها می‌توانند این وسایل نقلیه را مرتفع کرده یا پایین بیاورند. از روی چیزهای مختلف گام بردارند یا از لبه‌های صاف بالا و پایین بروند و دقیقا چرخ‌ها را روی سخت‌ترین سطوح رانندگی قرار دهند.
پروژه دوم، نسخه دو سرنشین Elevete خواهد بود و هیوندای این را بسیار به عنوان یک وسیله امداد رسانی در بلایای طبیعی برای ورود به مناطق ویران شده، جایی که سایر وسایل نقلیه از پا گذاشتن می‌ترسند و بازگرداندن مجروحان به بیرون می‌بیند.
هیوندای می‌گوید که تأسیسات مونتانا با مساحت ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ متر مربع مستقیما با محققان و اساتید در زمینه‌های مرتبط در تماس خواهد بود و در عین حال نزدیک به گنجینه‌ای از مسیرهای خارج از جاده است؛ زمین‌های کوهستانی، جایی که این وسایل نقلیه را می‌توان تحت انواع شرایط آزمایش کرد.
کاربران زیادی با جملات طنزآمیز به این خبر واکنش نشان می دهند. برخی از این کاربران عنوان می کنند این طرح هرگز به پای پراید نمی رسد و گویا این طرح از خودروسازی سایپا کپی شده است. کاربرانی نیز عنوان می کنند حیف که با اجرا شدن این طرح شرکت خودروسازی هیوندای از سایپا و ایران خودرو جلو می زند. کاربرانی اما با حسرت عنوان می کنند و چقدر سقف ایده ها و ارزوهای ما در ایران کوتاه است. گروهی از کاربران عنوان می کنند فیلم های تخیلی در حال به وقوع پیوشتن و واقعی شدن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала