جزئیات دیدار بشار اسد با رهبر ایران و رئیسی در تهران

© AP Photo / SANAبشار اسد با رهبر ایران و رئیسی در تهران دیدار کرد
بشار اسد با رهبر ایران و رئیسی در تهران دیدار کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، صبح امروز در سفر به تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رهبر ایران در دیدار بشار اسد با ایشان در 6 اسفندماه سال 1397،ایران و سوریه را "عمق راهبردی" یکدیگر خواندند و اظهار داشتند: "هویت و قدرت جریان مقاومت وابسته به این ارتباط مستمر و راهبردی است، بر این اساس دشمنان نخواهند توانست نقشه‌های خود را عملیاتی کنند."
خامنه‌ای در دیدار آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراه، مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرافرازی سوریه دانستند و تأکید کردند: با توجه به روحیه و نشاط و اراده بالا در شخص رئیس‌جمهور و دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با سوریه، باید تلاش کرد روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقاء یابد.
رهبر ایران افزود: برخی از سران کشورهای همسایه ما و شما، با سران رژیم اسرائیل نشست و برخاست دارند و با یکدیگر قهوه می‌نوشند اما مردم همین کشورها در روز قدس خیابان‌ها را از جمعیت و شعار ضد صهیونیستی پر می‌کنند و این واقعیت امروز منطقه است.
ایشان عوامل متعددی را در مقاومت و پیروزی سوریه در جنگ بین‌المللی تأثیرگذار دانستند و خطاب به آقای اسد خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین این عوامل، روحیه بالای شخص جنابعالی است و ان‌شاءالله با همین روحیه بتوانید ویرانی‌های جنگ را نیز بازسازی کنید زیرا کارهای بزرگی پیش روی شما قرار دارد.
بشار اسد در سفری غیرمنتظره به ایران با آیت الله خامنه ای دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
بشار اسد در سفری غیرمنتظره به ایران با آیت الله خامنه ای دیدار کرد
بشار اسد رئیس جمهور سوریه پس از دیدار و گفتگو با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.
رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد: خرابی‌های جنگ را می‌توان بازسازی کرد اما اگر مبانی و اصول از بین بروند، قابل بازسازی نیستند و ایستادگی ملت ایران بر مبانی و اصول امام که با همت جنابعالی نیز ادامه یافت، زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ ملت ایران و مردم منطقه بویژه مردم فلسطین شد.
آقای بشار اسد افزود: برخی تصور می‌کنند حمایت ایران از جبهه مقاومت، حمایت تسلیحاتی است در حالی‌که مهمترین حمایت و کمک جمهوری اسلامی، دمیدن روحیه مقاومت و استمرار آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала