گزارش و تحلیل

گزارش سفیر ایران در روسیه از روابط دو کشور

© Photo / IRNAکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
اشتراک
سفیر ایران در روسیه گزارشی از روند مناسبات رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران زبيگنيو رائو، وزير امور خارجه لهستان امروز در جریان سفر به جمهوری اسلامی ایران با دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری در سطح بین‌المللی و منطقه ‌ای را حائز اهمیت دانست و از لهستان به خاطر حمایت از ایران جهت مهار بحران کرونا با اهدای واکسن و همچنین همکاریهای این کشور در خروج اتباع ایرانی از اوکراین قدردانی کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه رایزنی‌ها میان دو کشور در موضوعات مختلف اقتصادی در سطوح مختلف سیاسی تداوم دارد، انگیزه بخشی به بخش خصوصی و رفع همه موانع جهت مبادلات تجاری در حوزه های مختلف میان دو کشور را از اولویتهای این دیدار دانست.
وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به روابط دیرینه میان ایران و لهستان، یکی از دلایل مهم این سفر را سالگرد هشتادمین سال خروج مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم دانست و با بیان اینکه ایران میزبان بسیاری از غیرنظامیان و نظامیان لهستانی در خاک خود بوده از ایران تشکر کرد. او همچنین به ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و گسترش همکاری‌های مطالعاتی میان دو کشور اشاره کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اوکراین و منطقه، از جمله امنیت و ثبات در افغانستان و عراق و حضور میلیون ها پناهجوی افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
در همین راستا وزیر امور خارجه لهستان نیز به تشریح مواضع کشورش پیرامون جنگ اوکراین پرداخت و وضعیت کشورش در دوران جنگ و حضور گسترده مهاجرین اوکراینی را تشریح کرد.
همچنین امروز دکتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در دیدار با دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از روند مناسبات رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را ارائه کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اهمیت روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و در ابعاد دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت اجرایی شدن توافقات فیمابین دو کشور و استفاده از ظرفیت های موجود خصوصا در بخشهای اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала