نماینده مجلس ایران: دولت جهادی با اژدهای هفت‌سر فساد مقابله کند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
اشتراک
نماینده مردم تربت‌جام: یارانه مردم سال هاست که 45 هزار و 500 تومان است، قیمت چه کالایی در این کشور ثابت مانده که یارانه مردم ثابت مانده است؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت‌جام در مجلس ایران اظهار داشت: به فرض اینکه یارانه آرد داده شود، یارانه افزایش قیمت سایر کالاها چه می‌شود؟ چرا خودرو 5 برابر کشورهای همسایه شده است؟ چرا باید به بهانه قاچاق و جنگ اوکراین، آرد که معاش حداقلی مردم است را از آن‌ها بگیریم؟
وی ادامه داد: اقتصاد ما، اقتصاد رانت، مافیا و دولتی است. باید از اختیارات نظارتی و قانونگذاری استفاده و با رانت فساد و اقتصاد دولتی و بیمار مبارزه کنیم، نباید اجازه داد که بیش از این به ملت فشار بیاید، زیرا آن‌ها تاب تحمل هیچ افزایش قیمتی را ندارند.
در ادامه جلسه، ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان گفت: زمانی که حداقل‌ها در جامعه وجود نداشته باشد و توان خرید مردم به صفر باشد چگونه می‌توان ساز وکاری برای افزایش توان جامعه ایجاد کرد؟
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر می‌خواهیم گرانی‌ها را ارزیابی کنیم باید ببینیم درآمد جامعه متناسب با گرانی‌ها افزایش پیدا کرده است یا خیر، وقتی این اتفاق رخ نداده طبیعتا برنامه‌های وزرا برای مردم محسوس و موثر نخواهد بود.
فاضلی تاکید کرد: پرداخت یارانه باعث شده مردم ناتوان‌تر شوند، برنامه‌های طرح شده برای پیشگیری از بیماری است اما هم اکنون عارضه ایجاد شده و باید برای آن تدبیر صورت گیرد. برنامه‌های فعلی برای درمان عارضه موثر نیست.
در ادامه جلسه، پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین سازمان نیروهای مسلح در غرب آسیا را دارد و در کنار آن نیروی انتظامی، دولت، مجلس، قوه قضائیه، دستگاه‌های اطلاعاتی، نظارتی و گمرک وجود دارد، چگونه است که زور این مجموعه بزرگ به چند قاچاقچی، احتکارگر، دلال و سلطان قاچاق نمی‌رسد؟
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور مداوم به بهانه مقابله با قاچاق، اجناس مختلف گران می‌شود. این نسخه اقتصادی سال‌ها در دولت‌های مختلف پیچیده و تکرار می‌شود اما دریغ از نتیجه‌ای که حاصل شود. امروز دیگر بهانه وجود سلاطین مختلف برای هیچ‌کس به ویژه مردم پذیرفتنی نیست و باید یک بار برای همیشه شاهد اتحاد قوای مختلف برای مقابله با مفسدان باشیم.
صالحی تاکید کرد: مجلس باید قوانین لازم را تصویب کند و دولت انقلابی نیز باید اهتمام خود را برای مقابله با قاچاق و فساد به کار بندد و با تمام توان در کنار قوه قضائیه تلاش کند. بهتر بود دولت قبل از تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت‌ها با مردم صحبت کند و بی‌شک اگر دولت عزم مبارزه با فساد را جزم کند، می‌تواند در این مسیر موفق باشد. دولت جهادی باید با اژدهای هفت‌سر فساد مقابله کند و به تقویت و امنیت معیشت مردم توجه داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала