همایون شجریان در دبی از ایران خواند +عکس، ویدئو

© Photo / Mohammad Hassanzadehهمایون شجریان
همایون شجریان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اشتراک
اجرای همایون شجریاندر دبی و خواندن از ایران واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، یک گروه موسیقی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به سرپرستی و آواز همایون شجریان در سالن wold Trade Center شهر دبی - امارات به روی صحنه رفت و قطعاتی از جمله "دیار عاشقی هایم" سروده‌ای از بهمن محمدزاده و زنده یاد اسحاق انور را برای مخاطبان اجرا کرد.
این اجرا از آن جهت که خواننده جوان در شهر دبی از ایران خواند مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است چراکه پیش‌تر یکی از خوانندگان ایرانی که سال‌هاست خارج از ایران اقامت دارد از خواند ترانه‌ با نام و برای "ایران" امتناع کرد و این موضوع مورد انتقاد بسیاری از ایرانیان قرار گرفت.
جمع زیادی از کاربران ضمن درود و تحسین همایون شجریان و پدر مرحوم ایشان عنوان می‌کنند جای تشویق دارد دارد که او نام را به نان نفروخت و با اجرای زیبایش، نام ایران را بیرون از این کشور برای بار دیگر فریاد زد.
کاربرانی هم عنوان می‌کنند همچون حافظ که غزل برد به آفاق کمال خسروا، همایون شجریان نیز حافظ موسیقی ایران است. موسیقی فاخر، فرزند ایران و آن‌‌‌ مرد بزرگ بودن، یعنی این. این کاربران همچنین از همایون شجریان با نام پرنده همایون فال آسمان هنر ایران زمین یاد می‌کنند.
برای از کاربران با کنایه و طنز تلخ این اتفاق را با اقدام ابی و آواز نخواندن وی از ایران و خلیج فارسی در دبی مقایسه می‌کنند و معتقدند برخی نان به نرخ روزخور هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала